גרסת גילה גמליאל: עשויה לטעון כי יש לה ולבעלה דירה בטבריה

כפי שפורסם בחדשות 13, בסביבת השרה הודפים הטענות כי נדבקה לאחר שהפרה את ההנחיות וביקרה בבית כנסת בטבריה, שבו התגלו כ-75% מהנדבקים האחרונים בעיר: "עברה לשם לפני הסגר, הבית בבעלותה"

זמן צפייה: 07:57

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, שעל פי דיווחים בכלי תקשורת נדבקה בקורונה לאחר שהפרה את ההנחיות ביום כיפור וביקרה בבית כנסת בטבריה, עשויה לטעון כי היא לבעלה מחזיקים דירה בעיר, כך שלמעשה לא עברה על התקנות, משום שהחוק מאפשר לחרוג ממגבלת 1,000 המטרים לצורך מעבר בין מקום שהייה קבוע למשנהו.

בסביבתה טוענים כי היא גרה בבית בטבריה השייך לה ולבעלה, וצמוד לבית הוריו, כבר כמה חודשים. הבית, לטענת גמליאל, רשום על שם בעלה והשניים משלמים עליו חשמל, מים וארנונה. לטענתה, לא הופרו שום הנחיות בבית הכנסת, שבו התגלו 20 מ-26 הנדבקים האחרונים בעיר.

"בעלה של השרה הינו תושב יליד טבריה וכתובתו בתעודת הזהות היא העיר טבריה. הם שהו בדירה השייכת לבני הזוג, וזו דירה שלהם בלבד המשמשת אותם בשבתות, חגים וחופשות. השרה גמליאל, עוד לפני הסגר, עברה להתגורר עם בעלה ובנותיה בדירתם בטבריה, והכל לפי החוק, ההנחיות והכללים של משרד הבריאות ופיקוד העורף".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח בארה"ב: טראמפ ידע שנדבק בקורונה – והסתיר את המידע

תחת הגבלות הסגר: ברכת הכהנים המסורתית התקיימה בכותל המערבי

הפרת ההנחיות במגזר החרדי: עימותים אלימים בבני ברק ובירושלים

השרה גילה גמליאל
השרה גילה גמליאל | צילום: דוברות המשרד לשיוויון חברתי

בנו של אחד השכנים סיפר כי "היא לא גרה פה כל יום, אני יודע שהיא מתל אביב. בעלה מפה, אבל גם אותו לא רואים. מדי פעם היא עוברת בחוץ, אבל היא לא גרה פה". יש לציין כי הגבר העיד על עצמו שלא היה במקום כחודש וחצי.

מוקדם יותר, כאמור, עיתון "הארץ" פרסם כי גמליאל, שמתגוררת לטענתו בתל אביב, נסעה ביום כיפור למשפחת בעלה בטבריה, בניגוד להגבלות הסגר ונדבקה שם בקורונה. עוד דווח כי גמליאל אף ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית של משרד הבריאות, וטענה כי נדבקה בנגיף מהנהג שלה.

גילה גמליאל
גילה גמליאל | צילום: רפי קוץ

התנועה לאיכות השלטון קראה לשרה גמליאל להתפטר מתפקידה לאלתר. "בזמן שמצופה מהציבור לציית להנחיות הנוקשות, לא ייתכן שנבחרת ציבור תצפצף עליהן. חקירה אפידימיולוגית היא לא פריבילגיה. היא חובה של כל אזרח שנדבק בנגיף", נכתב בהודעת התנועה. "לשקר ביודעין בחקירה כזו, לכאורה – זו פגיעה חמורה ביותר בשלום הציבור. זו פגיעה בלתי נתפסת בבריאות הציבור. נבחרת ציבור שרומסת ברגל גסה את שלטון החוק, מפרה את ההנחיות ומעמידה את הציבור בסכנת נפשות – אין לה מקום ליד ההגה, לא בשגרה ובטח שלא בחירום".

גמליאל היא לא הפוליטיקאית הראשונה שהפרה לכאורה את הנחיות הקורונה - סגן השר מאיר פרוש תועד בחודש שעבר רוקד בחתונה של חסידות ויז'ניץ, שהתקיימה בצפיפות רבה בתוך אולם סגור, כאשר רבים מהם כלל לא עטו מסכות. "הייתי שם רק כמה דקות", אמר פרוש בתגובה, אבל, נשאלת השאלה - מה עם דוגמה אישית? מה עם אמינות ואחריות?

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח בביתו את בתו בליל הסדר בניגוד להנחיות - והתנצל. לעומתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגם בנו הגיע אליו בערב החג בניגוד להנחיות טען שאבנר גר קרוב אליו. היו עוד: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן חגג את ליל הסדר עם בנו ומשפחתו שאינם גרים איתו, שר החינוך יואב גלנט אירח בשביעי של פסח את בתו, ושר הבריאות יולי אדלשטיין עשה מסיבה עם עשרות אורחים לרעייתו שעות אחדות לפני שההגבלות נכנסו לתוקף.