סער נגד נתניהו: רבים מחבריי בליכוד חושבים שאסור ללכת לבחירות

בכיר הליכוד התייחס למשבר הפוליטי סביב תקציב המדינה וטען כי אם תתקיים מערכת בחירות נוספת, האחריות מוטלת על רה"מ ועל שר הביטחון באותה המידה. סער הדגיש: "יש מספיק זמן לפתרון"

זמן צפייה: 09:07

בכיר הליכוד גדעון סער התייחס הערב (ראשון) בריאיון לחדשות 13 למשבר הפוליטי סביב תקציב המדינה. לדבריו, אם תתקיים מערכת בחירות נוספת האחריות מוטלת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ. סער הוסיף כי "רבים מחבריי בליכוד חושבים כמוני שאסור להגיע לבחירות".

"לקחת את המדינה לבחירות, כשאנחנו בלב המשבר הכלכלי והחברתי הכי קשה שידעה המדינה - זה לא דבר נכון", המשיך חבר הכנסת. "בחירות רק יגבירו את החוסר אמון במערכת הפוליטית. בחירות יהיו פגיעה ישירה במדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ צרח על נתניהו וכ"ץ: "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם"

2 מקומות בעשירייה הראשונה: מגעים בין גנץ לפרץ על ריצה משותפת

למרות בקשת אלוביץ': שלב ההוכחות במשפט נתניהו ייפתח בתיק 4000

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

עם זאת, סער הדגיש כי מערכת בחירות נוספת אינה גזרה משמיים, וטען כי אפשר לפתור את המשבר "אם יהיה רצון בשני הצדדים". בכיר מפלגת השלטון הסביר כי "15 ימים בפוליטיקה הישראלית זה הרבה מאוד זמן, אפשר להגיע לפיתרון - אני מציע להביא את התקציב ל-2020 ומייד להתחיל לעבוד על התקציב של 2021. צריכה להיות גמישות תוך שמירה על האמינות".

"ראש הממשלה לא מתייעץ איתי, פעם אחרונה שדיברתי איתו הייתה בחודש מאי", הוסיף סער. "אם נלך לבחירות לא יהיה תקציב חד שנתי ולא דו שנתי - ישראל תיפגע. כל הסדר שיגיעו אליו אני אתמוך בו".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום גער שר הביטחון בראש הממשלה ובשר האוצר ישראל כ"ץ, זאת על רקע המשבר בממשלה והמחלוקת בנושא התקציב. תחילה, השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ תהה מדוע לא מאשרים פיצוי לעסקים בערים אדומות - בניגוד להתחייבות קודמת בנושא. בתגובה, ענה לו כ"ץ כי הוא מעוניין בקריטריונים אחידים לעסקים בכל הארץ ללא הבדל בין היישובים.

בשלב זה, נתניהו הציע שהשניים ידונו על כך ביניהם, ואילו גנץ אמר כי אם כבר מדברים על עמידה בהסכמים - משרד האוצר עובד כמה שבועות ארוכים על תקציב חד שנתי - בניגוד מוחלט להסכם הקואליציוני. "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם", אמר בזעם גנץ לעבר נתניהו וכ"ץ. על כך ענה ראש הממשלה: "תגבירו את הווליום".