גנץ דורש: לכנס את הקבינט לדיון בהעברת החיסונים למדינות זרות

שר הביטחון פנה לרה"מ בדרישה לעצור את תהליך העברת מנות החיסון ולקיים דיון דחוף בסוגיה. "קבלת ההחלטות מאחורי גבם של הגורמים הרלוונטיים - פגיעה אפשרית ביחסי החוץ ובביטחון המדינה"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ פנה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון דחוף בסוגיית העברת החיסונים למדינות זרות. עוד דרש גנץ לעצור בואפן מיידי את העברת מנות החיסון.

במכתב, שנשלח גם לראש המל"ל וליועץ המשפטי לממשלה, כתב גנץ כי "החלטה מעין זו היא החלטה מדינית-ביטחונית משמעותית, ובהתאם לכך, היא צריכה להתקבל לפי התהליכים הקבועים בדין ובאישור הגורמים הרלוונטיים. העובדה כי החלטה כזו התקבלה ללא דיון במסגרת המתאימה וללא התייעצות עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, הינה בניגוד לחוק ותוך חריגה מסמכות".

עוד בחדשות 13:

תוך יומיים: 6 התפרצויות קורונה בגני ילדים – 3 בגלל סייעות

ד"ר פרייס: לא יכולה לחתום על פתיחה בעוד חודש – תלוי בתחלואה

מחקר ישראלי: מנת החיסון הראשונה יעילה ב-57% במניעת תחלואה

מנות חיסון נגד קורונה
מנות חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

עוד כתב גנץ: "בעוד שאספקת החיסונים לצוותי הרפואה ברשות הפלסטינית בוצעה לאחר הליך סדור, ולאור צורך רפואי מובהק של מדינת ישראל, אספקת חיסונים למדינות נוספות בעולם לא הועלתה מעולם לדיון בפורומים הרלבנטיים. האמירה בהודעתך, לפיה 'הצטברה כמות חיסונים שלא נעשה בה שימוש', בעוד שמרבית האוכלוסייה בישראל טרם התחסנה בחיסון השני - הינה שקרית".

"לא מדובר בפעם הראשונה שהחלטות ביטחוניות ומדיניות משמעותיות מתקבלות מאחורי גבם של הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, תוך פגיעה אפשרית בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלה, ובשלטון החוק", המשיך. "דפוס זה פוגע ביכולתנו לנהל את המדינה באופן תקין בתחומים הרגישים ביותר שלפתחנו".

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

פנייתו של גנץ מתייחסת להודעה שנמסרה מוקדם יותר השבוע מלשכת ראש הממשלה, לפיה "כמות סמלית" של חיסונים הועברה לרשות הפלסטינית ולמדינות נוספות בעולם. זאת, בעקבות פניות מהמדינות השונות לקבלת סיוע באספקת מנות החיסון מישראל.

מטעם לשכתו של נתניהו נמסר: "במהלך החודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש, ועל כן הוחלט לסייע בכמות סמלית של חיסונים לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית ולכמה מהמדינות שפנו לישראל".