גנץ וסילמן נפגשו בקריה: דנו בהמשך קיום הממשלה ובשיתוף פעולה

שר הביטחון נועד עם יו"ר הקואליציה על רקע פרישתה. הפגישה נקבעה מבעוד מועד, טרם הודעתה של סילמן, והייתה אמורה להיות סביב נושאים אחרים. בפועל, השניים דנו בעבודה משותפת במציאות הפוליטית החדשה. בנט ידע על קיום הפגישה

Original D9f76d02 291f 40e2 99
חה"כ עידית סילמן יו"ר ועדת הבריאות | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חברת הכנסת עידית סילמן שהודיעה לאחרונה על פרישה מהקואליציה נפגשה היום (רביעי) עם שר הביטחון בני גנץ בקריה בתל אביב. השניים קבעו את הפגישה לפני הודעתה של סילמן והיא הייתה אמורה להיות בנושאים שתחת משרד הביטחון. עם זאת, הפגישה היום נסבה סביב המשך שיתוף הפעולה עם סילמן לטובת המשך קיום הממשלה.

הפגישה, שנקבעה לפני מספר שבועות, היתה תחילה אמורה להיות בעניין סוגיות שתחת אחריות השר כגון ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, אביתר ועוד. אבל כאמור השניים שוחחו על המשך שיתוף פעולה לאור פרישתה של סילמן מהקואליציה וצעדים שניתן לעשות לטובת המשך קיום הממשלה. הפגישה התקיימה בידיעת ראש הממשלה נפתלי בנט.

כזכור, בתחילת החודש הודיעה יו"ר הקואליציה עידית סילמן על פרישה מהקואליציה. "ניסיתי אחדות", מסרה סילמן, "כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה".

הודעתה הביאה לסערה פוליטית והיה חשש כי ח"כים נוספים ממפלגת ימינה יפרשו אך עד כה אף חבר כנסת לא הצטרף אליה. הכנסת תחזור מהפגרה לכנס הקיץ ב-8 במאי, אז ככל הנראה יחולו שינויים נוספים במערכת הפוליטית.