גנץ משיק קמפיין: "מי שמפצל את ישראל לא יוכל לקחת חלק בתיקון"

שר הביטחון הציג את רשימת המחנה הממלכתי, כשלצידו סער ואיזנקוט, וביקש את אמון הציבור כדי "להרכיב ממשלת אחדות יציבה וממלכתית". בהמשך הוא תקף: "מי שרוצה להמשיך לפצל את ישראל לראשונה, ושנייה ושלישית, יביא עלינו את מלחמת האזרחים הישראלית הראשונה"

זמן צפייה: 00:46

שר הביטחון בני גנץ הציג הערב (שלישי) את רשימת המחנה הממלכתי לקראת הבחירות לכנסת ה-25, כשלצידו שר המשפטים גדעון סער שיוצב במקום השני ברשימה, והמצטרף הטרי לחיים הפוליטיים - הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שיוצב במקום השלישי.

בהמשך העשירייה הראשונה יוצבו חברי "כחול לבן" ו"תקווה חדשה" בשיטת הריצ'רץ', כאשר במקום הרביעי תוצב שרת הקליטה פנינה תמנו שטה, במקום החמישי שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, במקום השישי שר התרבות והספורט חילי טרופר, ובמקום השביעי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין. במקום השמיני ח"כ מיכאל ביטון, ובמקום התשיעי ח"כ מתן כהנא, שעזב את ימינה והצטרף למחנה הממלכתי יחד עם איזנקוט. את העשירייה הראשונה תסגור שרת המדע אורית פרקש-הכהן.

אירוע השקת הקמפיין של המחנה הממלכתי
אירוע השקת הקמפיין של המחנה הממלכתי | צילום: קובי וולף, אלעד מלכה

בנאומו בערב השקת הקמפיין אמר גנץ כי הוא "מבקש את אמונכם בכדי להרכיב ממשלת אחדות יציבה וממלכתית", והוסיף כי "מי שרוצה להמשיך לפצל את ישראל לראשונה, ושנייה ושלישית, יביא עלינו את מלחמת האזרחים הישראלית הראשונה - לא יוכל לתקן ולא יוכל להיות חלק מהתיקון".

"הפתרון היחיד למשבר - הוא לחבר", אמר גנץ בפתח דבריו, "כדי שזה יקרה, אני מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה ולהרכיב את הממשלה הבאה כממשלת אחדות יציבה וממלכתית, שאינה נשענת על הקצוות. אני מתכוון לשים סוף למשבר הפוליטי, להחזיר את האמונה, לממש את התקווה שיהיה כאן טוב יותר - ולמנוע את הסכנה להתפתחותה של מלחמת האזרחים הראשונה של ישראל שכבר מבעבעת בשטח".

"אנו ניצבים בפני המשבר הפוליטי הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל", הוסיף גנץ, "ובפני אחד מהמשברים העמוקים ביותר שידעה החברה הישראלית. בעת של משבר חברתי עמוק ויסודי, עלינו להיזכר במנהיגות של בן גוריון, בגין ורבין, ובתפיסה הממלכתית שביסוד התנהלותם בכדי שנוכל לתקן. הממלכתיות עבורי מתבטאת בשלוש מילים - ישראל לפני הכל".

"המציאות הפוליטית מורכבת אך ברור", סיכם יו"ר המחנה הממלכתי, "יש שלוש אפשרויות - או שביבי ירכיב ממשלה קיצונית וכהניסטית שתחריב את הדמוקרטיה הישראלית כפי שאנו מכירים אותה. או שנלך לבחירות נוספות, שימשיכו לקרוע את העם. או שאני ארכיב ממשלת אחדות יציבה וממלכתית, להרכיב ממשלה שתדע להתמודד עם אתגרי הביטחון בכל הזירות הקרובות והרחוקות".

רשימת המחנה הממלכתי לכנסת ה-25
רשימת המחנה הממלכתי לכנסת ה-25

רשימת המחנה הממלכתי:

1 - בני גנץ

2 - גדעון סער

3 - גדי איזנקוט

4 - פנינה תמנו שטה

5 - יפעת שאשא-ביטון

6 - חילי טרופר

7 - זאב אלקין

8 - מיכאל ביטון

9 - מתן כהנא

10 - אורית פרקש הכהן

11 - שרן השכל

12 - אלון שוסטר

13 - מישל בוסקילה

14 - איתן גיזנבורג

15 - יעל רון בן משה

16 - אכרם חסון

17 - עינבר יחזקאלי

18 - ענבר הרוש גיטי

19 - מופיד מרעי

20 - דוברת וייזר