גנץ מבהיר: "לא אשב עם נתניהו או אקיים איתו מו"מ בשום תרחיש"

12 ימים לפני הבחירות, שר הביטחון כינס מסיבת עיתונאים והבהיר כי לא ייכנס למשא ומתן מול הליכוד - והוסיף כי הוא מצפה מלפיד להתחייבות דומה. גנץ חזר והדגיש כי ישראל תסייע הומניטארית לאוקראינה אך הוסיף: "מדינת ישראל לא יכולה להתפשר על שיקוליה האסטרטגיים והביטחוניים"

גנץ מבהיר: "לא אשב עם נתניהו או אקיים איתו מו"מ בשום תרחיש"
גנץ מבהיר: "לא אשב עם נתניהו או אקיים איתו מו"מ בשום תרחיש" | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

12 ימים לבחירות: שר הביטחון בני גנץ כינס הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בכפר המכביה ואמר כי "אני לא אשב עם נתניהו בשום תרחיש ולא אנהל איתו משא ומתן". גנץ הוסיף כי הוא מצפה מראש הממשלה יאיר לפיד להתחייב לזה גם כן.

"ההתנהלות הזו של נתניהו, בצירוף הניסיון שידענו בממשלה הקודמת, והתהליכים המשפטיים שמתנהלים כנגדו, מצביעים על צורך דחוף להביא לסיום דרכו בפוליטיקה הישראלית. יש לו זכויות רבות, אך הגיעה העת לצעוד קדימה.
המחנה הממלכתי היא המפלגה היחידה שיכולה לפרק את גוש נתניהו, ולהקים ממשלה רחבה ויציבה. גם יאיר לפיד יודע שאין לו יכולת להרכיב ממשלה אחרי הבחירות", אמר גנץ.

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
''לא אשב עם נתניהו בשום תרחיש ולא אנהל איתו משא ומתן''. נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

"מי שהולך לקלפי חייב להכיר בסכנה. חייב לדעת, שלא תהיה אחדות עם נתניהו – אלא ממשלת בלהות, עם קבינט של שרים שנותנים מקום לאלימות ושיבעירו את השטח. בעיני זה יהיה אסון, אנחנו ניאבק בכך – אך רצון העם יכריע. אם הדמוקרטיה הישראלית ואתם תכריעו שבראשות ממשלת ישראל יעמוד נתניהו שתלוי באופן מלא בבן גביר, סמוטריץ' ושותפיהם – נכבד זאת. אני אכבד זאת".

קודם לכן, גנץ התייחס לפעילות צה"ל ביוהודה ושומרון ולתקרית שאירעה אמש, במהלכה תקפו מתנחלים חיילי צה"ל. "אנחנו נפעל בכל מקום שיידרש – בכל האמצעים שיידרשו, כדי לספק ביטחון לאזרחי ישראל. כוחות הביטחון ביצעו מאות מעצרים, פגעו וחיסלו טרוריסטים רבים. הם אינם פועלים בשליחות שר הביטחון או הקואליציה אלא בשליחות אזרחי ישראל כולם ולמענם. ביטחון ישראל, חיילי צה"ל, חיי אדם – אינם כלי שרת של אף פוליטיקאי", אמר.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2010222016' autoplay='0' credit='' desc='תקיפת החיילים בחווארה: בשב"כ יחקרו את התקרית כפיגוע טרור | כתבתו של ישי פורת' poster='' kid='1_ibld9d6v' duration='']

גנץ תקף את חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר על "מסע אלים של פוליטיקאים חסרי אחריות וחסרי ניסיון, שבהתנהלותם והתנהגותם גורמים להצתת השטח, לעידוד בפועל של פשיעה לאומנית, לתקיפת חיילי צה"ל ואנשי משטרה וכוחות ביטחון, ולפגיעה ברכוש ובתושבים פלסטינים".

לדבריו, "כשתוקפים את חיילי צה"ל, אין 'אבל' או 'ולצד זאת'. יש תמרור עצור! מי שבהתנהלותו והתבטאותו מחבק את הפורעים, ובאותה היד מכה את חיילי צה"ל, פוגע בביטחון הלאומי".

הפצצות בקייב, הבוקר
עשן מיתמר מעל שמי קייב כתוצאה מהתקיפות הרוסיות. יום שני | צילום: רויטרס

על רקע ביטול השיחה בין שר הביטחון בני גנץ לבין שר ההגנה של אוקראינה אולכסיי רזניקוב, שתוכננה להתקיים היום, גנץ התייחס גם לשאלת הסיוע הישראלי לאוקראינה: "ישראל עומדת לצידה של אוקראינה, היא מספקת לה סיוע הומניטארי. קלטנו עולים ופליטים, אנחנו מספקים ציוד הגנתי ונכונים לסייע בהצלת חיי אדם גם באמצעות בניית מערכות התראה אזרחיות. אני גם נכון לשוחח עם שר ההגנה האוקראיני בהקדם, לבחון ולשמוע במה עוד נוכל לסייע, גם דרך מערכת הביטחון אבל לא רק".

גנץ הוסיף: "לצד זאת וללא קשר לעצם היכולת לספק את מערכות אמל"ח המבוקשות – מדינת ישראל לא יכולה להתפשר על שיקוליה האסטרטגיים והביטחוניים ועל שימור חופש הפעולה שלה לנוכח האתגרים העצומים שלה. אנחנו מחויבים לקחת זאת בחשבון למען ביטחון אזרחי ישראל, ולהתבטא ולהתנהל באחריות. אנחנו בצד של המערב, אנחנו תומכים באוקראינה, ועדיין – בראש מעיננו נמצא ביטחון ישראל".