לראשונה בכחול לבן: תרחיש "הרוב היהודי" הפך לאפשרי • פרשנות

אם בבחירות הקודמות האמינו במפלגה של גנץ כי בליכוד יחליפו את נתניהו או שהחרדים יערקו - כעת הם מבססים את התוכנית שלהם להחלפת השלטון על תרחיש מציאותי, שכולל את ליברמן והעבודה-גשר-מרצ

זמן צפייה: 01:45

בחירות 2020: למרות שהתחייב שלא יישב בממשלה עם הרשימה המשותפת, והבטיח "להקים ממשלה עם רוב יהודי", כנראה שליו"ר כחול לבן בני גנץ אין באמת רוב בלי הרשימה המשותפת. ובכל זאת - לראשונה מאז שהוקמה כחול לבן, יש למפלגה אסטרטגיה שיכולה להוביל להקמת ממשלה בלי תרחישים "ניסיים" עליהם הסתמכה בשתי מערכות הבחירות הקודמות.

כזכור, בעבר קיוו בכחול לבן שיהיה מרד בליכוד וחברי המפלגה יחליפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ביו"ר אחר - אולם זה לא קרה. כמו כן, הם ייחלו שהמפלגות החרדיות יערקו ויסכימו לשבת תחת ממשלה בראשותו של גנץ - אך גם זה, כידוע, לא התממש וגם לא באמת יכול היה לקרות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הנגיף הסיני: מניין המתים עלה ל-1,660; מס' הנדבקים ממשיך לטפס

חפץ נזרק לעבר רה"מ באסיפת בחירות בנתניה – אישה עוכבה לחקירה

קסדה נמצאה בנחל פארן – נבדק אם שייכת לטייס שנפל ב-1984

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

הפעם, כפי שאמר גנץ, בכחול לבן מעוניינים להביא רוב יהודי ולא להסתמך על הרשימה המשותפת - ואכן, קיים סיכוי סביר שתרחיש כזה יוכל לקרות. בשבוע שעבר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לא שלל ישיבה בממשלה עם העבודה-גשר-מרצ והסביר כי "הכול תלוי בקווי היסוד" - כך שאם הרשימה המשותפת תימנע ולא תתמוך בו - גנץ עדיין יוכל, לכאורה, להקים ממשלה.

איך יוכלו כולם לגשר על הפערים האידיאולוגים? ובכן, נראה שאין באמת פערים מהותיים - משום שהאידיאולוגיה מבוססת על ה"אין", כלומר - הבסיס המשותף לכולם הוא לא לעשות את מה שנתניהו עושה - לא להילחם בבית המשפט, לא לתקוף את התקשורת ולא לצאת נגד הפרקליטות.