הפגישה הלילית בין גנץ ללפיד: מאחורי הקלעים של פירוק כחול לבן

יו"ר כחול לבן ביקש ממס' 2 במפלגה להתפשר בסוגיית מינוי מאיר כהן ליו"ר הכנסת - אך האחרון סירב, ולכן גנץ החליט להגיש מועמדותו לתפקיד. בהמשך, גילה שלפיד הכין את מסמכי הפיצול מבעוד מועד

זמן צפייה: 08:50

פיצול כחול לבן: ביום שלישי הגיע יו"ר כחול לבן בני גנץ לפגישה בביתו של יאיר לפיד, שנמשכה כשעתיים, ובה ביקש מלפיד שיתפשר בדבר סוגיית מינוי ח"כ מאיר כהן ליו"ר הכנסת. זאת, משום שגנץ הרגיש שמינוי זה יחליש את כוחו בתוך המפלגה ומול נתניהו.

לפיד לא היה מוכן להתפשר בעניין, ולכן גנץ - לאור התקדמות המו"מ לממשלת אחדות - החליט להגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר הכנסת. נוסף לכך, גנץ הופתע שלפיד סירב ללכת עם הסוגייה ל"קוקפיט".

עוד בחדשות 13:

כחול לבן מתפרקת: יש עתיד ותל"ם ביקשו להתפצל מחוסן לישראל

גנץ: "אקדם ממשלת חירום – נתניהו יודע שלא נתפשר על העקרונות"

גנץ נבחר ליו"ר הכנסת: יש עתיד וישראל ביתנו נעדרו מההצבעה

יאיר לפיד ובני גנץ
יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: רויטרס

לאחר מכן גילה גנץ שמסמכי הפיצול הוכנו מבעוד מועד - כלומר לפיד התכונן לתרחיש הזה. הדבר עורר כעס בקרב אנשי גנץ, שמנסים עדיין להעביר מסר לאנשי לפיד שלא ישרפו את הגשרים - כי יכול להיות שבעתיד יהיה צורך בשיתוף פעולה.

נוסף לכך, ישנה מחלוקת לגבי השרלה למי שייך השם "כחול לבן". לפיד חושב שהשם שייך לו משום שהוא הרוב בסיעה. בצד של גנץ מאידך מסייגים את הקביצה הזו - ייתכן שחברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר (תל"ם) יצליחו לחזור, ואולי יהיו עריקים מיש עתיד.

רביעיית כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים
רביעיית כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים

מוקדם יותר היום, כאמור, הגישו מפלגות יש עתיד ותל"ם בקשה להתפצל מחוסן לישראל, מפלגתו של בני גנץ. ח"כ יאיר לפיד אמר לאנשי מפלגתו: "גנץ החליט לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של נתניהו. אין דרך להבין את זה".

בטרם הבקשה, חברי יש עתיד יצאו מקבוצת הוואטסאפ המשותפת של מפלגת כחול לבן. זאת, על רקע החלטת יו"ר המפלגה בני גנץ לכהן כיו"ר הכנסת. ח"כ מיקי לוי, בטרם יצא, כתב: "סמוטריץ' מתאים להם כמו כפפה ליד. שאו ברכה והצלחה. אני עוזב את הקבוצה".