גלנט וגנץ קיימו פגישת חפיפה: "ביטחון ישראל עומד מעל לכל מחלוקת"

שר הביטחון הנכנס נועד שר הביטחון היוצא בלשכתו בקריה, והשניים שוחחו על הנושאים הביטחוניים והמדיניים שעל הפרק. גלנט: "סיכמתי עם ח"כ גנץ כי נעמוד בקשר גם בהמשך הדרך". גנץ: "מאחל ליואב בהצלחה בתפקידו"

פגישת החפיפה בין גנץ לגלנט בלשכת שר הביטחון בקריה
פגישת החפיפה בין גנץ לגלנט בלשכת שר הביטחון בקריה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שישי) פגישת חפיפה עם שר הביטחון היוצא בני גנץ בלשכת שר הביטחון בקריה בתל אביב. מלשכת שר הביטחון נמסר כי הפגישה התקיימה באווירה חיובית ומקצועית, וכי השניים שוחחו על הנושאים הביטחוניים והמדיניים שעל הפרק. בנוסף, דנו בסוגיות מבצעיות, בנושאי בניין והפעלת הכוח והתיאום הנדרש מול כלל גופי הביטחון.

שר הביטחון גלנט מסר בתום הפגישה: "אני מודה לשר הביטחון היוצא בני גנץ. שמעתי בקשב את תפיסתו לגבי האתגרים הביטחוניים המורכבים העומדים לפתחה של מדינת ישראל. ביטחון ישראל עומד מעל לכל מחלוקת, סיכמתי עם חבר הכנסת גנץ כי נעמוד בקשר גם בהמשך הדרך. מודה לשר היוצא גנץ על תרומתו רבת השנים למען ביטחון מדינת ישראל".

שר הביטחון היוצא גנץ מסר: "אני מאחל ליואב בהצלחה בתפקידו ובשמירה על ביטחון ישראל ואחדותה של מערכת הביטחון. למדינת ישראל אתגרים ביטחוניים רחבים ואני בטוח שנסיונו של יואב והמערכת הביטחונית היציבה והטובה המופקדת בידיו יסייעו לו רבות בתפקידו".

יואב גלנט ואביב כוכבי
יואב גלנט ואביב כוכבי | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר הבוקר נפגש שר הביטחון גלנט בקריה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, לישיבת עבודה ראשונה עם כניסתו לתפקיד. מלשכתו נמסר כי בפגישה הוצגה לשר תמונת המצב המבצעית והמודיעינית בכלל זירות הפעילות של צה"ל, וכי השניים שוחחו גם על נושא בניין הכוח והפעלתו בגזרות השונות. שר הביטחון סיכם עם הרמטכ"ל כי יינתן תיעדוף להמשך הליך חפיפה סדור לאלוף הרצי הלוי, שעתיד להיכנס לתפקיד הרמטכ"ל בחודש הבא.

שר הביטחון יואב גלנט ונתניהו
שר הביטחון גלנט עם רה''מ נתניהו

כזכור, בתחילת החודש נשא גנץ דברים בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, ושלח מסר לגלנט שהיה מיועד לתפקיד שר הביטחון, בטרם קיבל את המינוי הרשמי. "אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך", אמר גנץ, תהפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל - תהיה שר ביטחון סוג ב' - אות הקין יהיה עליך".

עוד הוסיף גנץ: "כשר הביטחון, אני מבקש לומר למחליפי - אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך - המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל. במשמרת שלך - הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר – יתפורר צבא העם".

עוד הוא אמר: "המחיר של לקיחת פלוגות מג"ב - גיוס של מעל 70 גדודי מילואים בשנה, כ-40 אלף מילואימניקים שלצערי ספק אם יתייצבו במצב שבו צבא העם מתפורר, והעם נגזר לממלכת בן גביר, ממלכת סמוטריץ', וממלכת אבי מעוז. וכל זה - בכדי שאדם אחד יוכל לחמוק ממשפט אחד. אנחנו ניאבק. לא נהיה נפולת של נמושות, לא נרד מהארץ - נרעיד את הארץ".