גנץ בשיחות סגורות: "במקרה הרע – ממשלה צרה תחזיק שנה וחצי"

יו"ר כחול לבן אמר למקורביו כי הממשלה שהוא מקדם עלולה להיות לא יציבה, אך בעזרתה מפלגתו תגיע לבחירות כשהיא אוחזת בשלטון. "במקרה הטוב החרדים ייכנסו לממשלה כדי להשפיע על חוקים אזרחיים"

זמן צפייה: 05:09

בחזרה לפלונטר הפוליטי: יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בימים האחרונים למקורביו כי הממשלה שהוא מקדם עלולה לא להאריך ימים. "עם ממשלה צרה נעביר תקציב ונרפא את החברה מנזקי נתניהו", אמר. "במקרה הפחות טוב היא תחזיק לפחות שנה וחצי ונגיע לבחירות כשאנחנו אוחזים בשלטון. במקרה הטוב המפלגות החרדיות ייכנסו מעט אחר כך, לכן יש חשיבות בחקיקת החוקים האזרחיים בתחילת כהונת הממשלה וכך למפלגות החרדיות יהיה תמריץ להיכנס לממשלה על מנת להשפיע מבפנים".

במפלגת כחול לבן ממשיכים במאמצי הקמת הממשלה, ומנסים לרכך את ההתנגדויות באגף הימני של המפלגה. ההערכה במפלגה היא שאין אלטרנטיבה לממשלת המיעוט, מכיוון שהליכוד לא באמת מעוניין בממשלת אחדות ובחירות רביעיות יהוו "אסון" למפלגה, בשל המשא ומתן שמתקיים עם הרשימה המשותפת. את שני הסרבנים, יועז הנדל וצבי האוזר, מתכננים להשאיר כמכשול אחרון - ולהציב בפניהם את הממשלה כעובדה מוגמרת. גם בקרב הנהגת כחול לבן קיימות מחלוקות: גבי אשכנזי מתנגד לממשלת מיעוט, אך הוא לא צפוי להצביע נגדה.

עוד בחדשות 13:

גנץ שוחח עם ראשי המשותפת: "מתכנן להקים ממשלה לכל האזרחים"

ליברמן: נקבל החלטה על החלפת יו"ר הכנסת רק כשהנשיא יעניק מנדט

בני גנץ יו''ר כחול לבן בסיור בצפון
בני גנץ יו''ר כחול לבן בסיור בצפון | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום שוחח גנץ עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, יו"ר הסיעה אחמד טיבי ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. בשיחות, שהתקיימו ללא נציגות לסיעת בל"ד, אמר גנץ כי הוא "מתכנן להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית". בהמשך, צוות המו"מ של כחול לבן צפוי להיפגש עם נציגי ארבע הסיעות ברשימה המשותפת.

לאחר הפגישה עם יו"ר כחול לבן אמר עודה: "שוחחתי עם בני גנץ והבהרתי לו שהרשימה המשותפת תפעל לקדם את האינטרסים של כל האזרחים כסיעה מאוחדת על ארבעת מרכיביה. אנחנו דבקים במטרה שלנו להחליף את דרכו של נתניהו וזה מתחיל בכך שיכבדו את קולם המאוחד של הציבור הערבי ושותפנו היהודים".

יו"ר בל"ד, אמטאנס שחאדה, התייחס לשיחות שניהל גנץ ואמר: "לא ציפיתי לטלפון מגנץ ולא הופתעתי כשלא התקשר. אני מייצג מפלגה שיש לה ציבור בוחרים גדול, היא חלק מהרשימה המשותפת וכך תישאר. אנו פועלים אך ורק לפי האינטרס של ציבור בוחרינו, בראש ובראשונה בכדי להפיל את נתניהו ואת מדיניות הגזענות שהוא מוביל".

יועז הנדל, משה בוגי יעלון וצבי האוזר
יועז הנדל, משה יעלון וצבי האוזר | צילום: עמודי הפייסבוק של יועז הנדל, צבי האוזר ומשה יעלון

בשעות הבוקר הבהיר ראש מפלגת תל"ם, משה יעלון, להנדל והאוזר כי הוא מצפה מהם להתפטר מהכנסת במידה והם מתכוונים להצביע נגד עמדת המפלגה בעניין ממשלת מיעוט. במקביל, תקף גנץ את השניים: "בכחול לבן יכולות להיות מגוון דעות אבל יש רק עמדה אחת והחלטה אחת - של יו"ר המפלגה. לא של בכירים ולא של מקורבים".

אתמול נחשפה בחדשות 13 "שיחת הצעקות" בין יעלון לבין צמד חברי הכנסת שנחשבים לצלע הימנית של כחול לבן. השניים אמרו ליעלון כי לא יאפשרו הקמת ממשלה שנתמכת על ידי הרשימה המשותפת, והזכירו לו כי כך הבטיחו גם ראשי המפלגה ערב הבחירות. יעלון, כך לפי גורמים מחוץ לחדר, צעק על השניים והשיחה הוגדרה קשה. כאמור, יעלון הבהיר להם כי במקרה של הצבעה עתידית על ממשלה כזו, הוא מצפה מהם להתפטר מהכנסת ולא להצביע נגד עמדת הסיעה.