גנץ: "לא מן הנמנע שנצטרך להטיל סגר בימים הקרובים"

שר הביטחון הדגיש בריאיון לחדשות 13 כי סגר יוכרז רק לאחר שימוצו כל האפשרויות האחרות, והוסיף: "מצב החירום יימשך שנה וחצי". עוד הצהיר: "חושב ומקווה שנתניהו יקיים את הרוטציה"

זמן צפייה: 13:55

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס הערב (רביעי) בריאיון לחדשות 13 לעלייה בנתוני התחלואה, והצהיר: "לא מן הנמנע שנגיע לסיטואציה שבה נצטרך להטיל סגר. אם זה יקרה זה יהיה אחרי שנמצה כל אפשרות אחרת, ונבחן כל מה שניתן לעשות. סגר הוא דבר קשה מאוד מבחינה חברתית וכלכלית, וצריך להימנע ממנו ככל האפשר אבל זה יכול להתרחש בימים הקרובים. המספרים מאוד גבוהים ואני מקווה שניתן לבלום את זה". לשאלה אם הוא מאמין שראש הממשלה נתניהו ייכבד את הסכם הרוטציה, השיב: "אני חושב שכן, מקווה שכן, ובטוח שבשמה של אמינות לאומית זה מה שצריך לקרות".

על הביקורת שנשמעה כלפי תפקודו במשבר מצד מקורבי נתניהו, אמר גנץ: "אני לא מתקוטט עם כל מיני אנשים שיש להם כל מיני רדיפות פוליטיות ומנסים לשלוח כל מיני ידיעות. אני נוהג באחריות. כשצריך להפעיל את כל הכוח – אפעיל את כל הכוח. בשביל זה אנחנו מציעים לרתום את מערכת הביטחון ולתת לצה"ל לנצח את המגפה. אני משתתף בדיונים, שותף להחלטות ומתעקש לומר את מה שאני חושב, אני עומד על העקרונות שלי. מעת לעת יש ויכוחים, טבעי הדבר – אנחנו לא שתי מפלגות זהות, אנחנו שני אנשים שונים".

עוד בחדשות 13:

אדלשטיין: "אם ארגז הכלים המלא לא יעמוד לרשותנו – נגיע לסגר"

אוחנה על המפגינים מול מעון רה"מ: "סוכני כאוס – זו אנרכיה"

עד 3,000 שקל למשפחה: עימות באוצר על תוכנית לחלוקת כסף לציבור

שר הביטחון ורה''מ החליפי בני גנץ
שר הביטחון ורה''מ החליפי בני גנץ | צילום: חדשות 13

"מצב החירום יימשך שנה וחצי" הדגיש שר הביטחון. "מי שחושב שמדובר בסיפור של חודשיים-שלושה מספר לעצמו סיפורים". לדבריו, "ראש הממשלה מטפל טוב במשבר הקורונה. אין ספק שחלק מהדברים יכולנו לעשות יותר טוב, אבל זה טיבה של כל מערכת – אין מנגנון הנדסי שתמיד מביא את הפתרון הטוב ביותר. מה שקורה בשטח תמיד יותר מורכב מכל מאמר".

בהתייחס למחלוקת בנוגע לסוגיית התקציב, אמר גנץ: "מבחינה עקרונית צריך תוכנית רחבה ויותר ארוכת טווח שתכסה את כל שנה הבאה. בעידן האי-יציבות שבו אנחנו נמצאים צריך שני היבטי יציבות: מערכת מתפקדת היטב ולכן אני נגד בחירות, ותוכנית כלכלית יציבה וארוכת טווח שתשדר יציבות למשק. תקציב דו שנתי הוא לא מינוח מדויק למציאות. 2020 ברובה כבר אחרינו. מעבר לזה, יש לכבד הסכמים. מי שדרש את זה בתוך ההסכם, ואני חושב שזאת הייתה דרישה נכונה, זה הליכוד".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

"צריך לחפש איך חוסכים בהוצאה הציבורית", הוסיף שר הביטחון. "היקף ההוצאה של גודל הממשלה ביחס לממשלה הקודמת הוא לא כזה גדול כמו שמתארים אותו. צריך ללכת לצמצום הוצאות במגזר הציבורי, הוא פחות סבל מנתוני האבטלה וצריך להשתתף במאמץ הכלכלי. את זה נעשה בנפרד".