גנץ: הגענו להסכמות ברוב הנושאים, כשניכנס לממשלה השינוי יורגש

יו"ר כחול לבן התייחס למגעים לקראת הקמת ממשלה, והצהיר כי "לא יהיה אדם אחד במדינה שלא ירגיש את השינוי". עוד ציין כי נותרו נושאים מהותיים שטרם סוכמו בין הצדדים

זמן צפייה: 07:03

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שישי) למגעים לקראת הקמת ממשלת חירום, והצהיר: "הגענו להסכמות ברוב הנושאים שיבטיחו בראש ובראשונה את שמירת החוק ושלטון החוק. רוב הדברים הבשילו לכדי סיכום, ואני יכול להבטיח לכם שלא יהיה אדם אחד במדינה שלא ירגיש את השינוי לאחר שניכנס לממשלה. יחד עם זאת, ישנם מספר נושאים מהותיים וקריטיים שנמצאים בדיונים". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

"לנוכח גודל השעה, ברור לכולנו שאין אלטרנטיבה אחרת לאף אחד מהצדדים ולמדינת ישראל דרושה ממשלה. כולם מבינים שרק ממשלת חירום לאומית תציל את ישראל ותוציא אותה מהבוץ הכלכלי שמחכה לכולנו אחרי שנתגבר בכוחות מאוחדים על נגיף הקורונה".

חבר הכנסת בני גנץ בנאום בכנסת
חבר הכנסת בני גנץ בנאום בכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

מהמגעים בין הליכוד לכחול לבן לממשלת אחדות, עולה כי כחול לבן תקבל את תיק החינוך במהלך כהונת נתניהו, וכי תיק החוץ יישאר בליכוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להציע את משרד החוץ ליולי אדלשטיין, במקום תפקיד יו"ר הכנסת - אליו הוא מייעד את יריב לוין. עוד מסתמן כי גבי אשכנזי יהיה שר החינוך בשנה וחצי הראשונות, וכשתפקיד ראש הממשלה יעבור לבני גנץ, אשכנזי ייכנס במקומו למשרד הביטחון. המועמד המוסכם למשרד המשפטים הוא אבי ניסנקורן, והמועמד הבולט למשרד התקשורת הוא יועז הנדל. את המשרד לביטחון פנים צפויה לאייש מירי רגב. למרות הביקורת על התנהלותו, יעקב ליצמן צפוי להישאר שר הבריאות.

אתמול התייחס חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן למגעים לאחדות ולשיחות שנעשו במהלך הלילה בין הצדיים. "אכן הייתה התקדמות", סיפר, "יש עוד כמה דברים שאנחנו מקווים לסגור ממש בקרוב". לטענתו, הוא לא תמיד מעורב בכל מה שקורה במשא ומתן, אולם "גם במה שאני כן מעורב - אני מעדיף שייסגר בחדר". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

לדבריו, בשום רגע במהלך המשא ומתן הצדדים לא הרגישו שהמצב "על סף פיצוץ", לדבריו, "אבל כן היו רגעים יותר טובים או פחות טובים - וככה זה במשא ומתן. אני מרגיש שאנחנו קרובים לסגירה ואני מקווה שאני לא טועה".

בהמשך הכחיש טרופר כי מפלגתו יזמה את הסעיף שנחשף אמש בחדשות 13, לפיו יוקם מעון נוסף עבור יו"ר המפלגה בני גנץ. "מבחינתנו אין דבר כזה. זה לא רלוונטי בכלל. גנץ ימשיך לגור בבית שבו הוא גר הרבה שנים, בית צנוע בראש העין. הוא לא צריך מעון נוסף".