גנץ: "אני מחליף את הטלפון כל חודשיים בגלל התקפות שמאל"

שר הביטחון נאם בוועידת הדמוקרטיה של "הארץ", והתייחס להסתה נגד נבחרי הציבור. לדבריו, הוא נדרש להחליף את מכשירו הנייד בעקבות פניות מהאגף השמאלי. "חושש לחיי האזרחים"

זמן צפייה: 00:19

שר הביטחון בני גנץ, נאם הבוקר (שלישי) בוועידת הדמוקרטיה של "הארץ", בשיתוף מכון זולת לשוויון וזכויות אדם והקרן החדשה לישראל. במסגרת נאומו, סיפר: "אני מחליף את הטלפון שלי כל חודשיים כתוצאה מהתקפות של השמאל, ולא כתוצאה מפניות מצד הימין. אני אומר זאת בכאב".

במרכז נאומו התייחס גנץ להסתה ברחוב הישראלי, ואמר: "האווירה הרעילה במדינה נובעת מאי-קבלת כללי המשחק והפעולה הדמוקרטיים, וההסתה מחלחלת לשטח. אני חושש בעיקר לחיי האזרחים ברחוב, לחברות וחברי הכנסת וראשי עמותות שאינם מאובטחים".

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן | צילום: חדשות 13

"כולנו חייבים להפנים שההקשה על המקלדת, עלולה להיות חצי הדרך ללחיצה על ההדק. לנו, כממשלה שיש בה ימין ושמאל, ישנה אחריות כלפי כל החברה הישראלית. אלו שבחרו בנו ואלו שלא. גם לאופוזיציה יש אחריות, וגם לראש האופוזיציה. מי שלא מממש אותה - מועל בתפקידו".

בנוסף, התייחס גנץ לאיומים שהוא מקבל למכשירו הנייד: "אני מבקש להוסיף משהו בנימה אישית. רוב אנשי הימין בישראל, אינם אלימים ואינם מסיתים, וכך גם רוב אנשי השמאל. אך אני באופן אישי, יכול להעיד שעשבים שוטים קיימים בכל קצוות החברה הישראלית. את אותם האיומים שקיבלתי כשעלה הרעיון להיתמך על ידי הרשימה המשותפת לפני כשנתיים, קיבלתי גם לאחר הקמת הממשלה הקודמת. עם הקמת ממשלת נתניהו, אני התחלתי לקבל איומים על חיי מהצד השני, והוגדרתי כאישיות מאוימת ברמה גבוהה על ידי שירותי הביטחון".

עוד אמר שר הביטחון, כי: "ישנה עלייה בפשיעה הלאומנית, וגם במעצרים ובפעולות של מערכת הביטחון בנושא. על פי הנתונים שבידי, בשנה האחרונה כמעט הכפלנו את כמות כתבי האישום מול פשיעה לאומנית. בימים הקרובים בכוונתי לקיים דיון מקיף של כלל הגופים הרלבנטיים, ולהנחות על סדרה של פעולות נוספות להגברת האכיפה והתמודדות כוללת עם התופעה, שהגיעה גם לפגיעה בחיילי צה"ל עצמם. לא תהיה סובלנות לטרור ופורענות – משום צד".