גמליאל מגיבה לסערה: "ניסו לעצור את הרפורמות שאני מובילה"

השרה להגנת הסביבה התייחסה לראשונה לפרשה שבה נטען כי הפרה את הנחיות הסגר, פרצה בבכי וטענה כי גורמים שהיא "דורכת להם על היבלות" ניסו לגרום לפיטוריה. "זה היה קמפיין מרושע" • בלעדי

זמן צפייה: 07:38

בלעדי: השרה גילה גמליאל הגיבה היום (חמישי) לראשונה לסערה שהתעוררה בעקבות הטענה כי הפרה את הנחיות הסגר. בריאיון לחדשות 13 טענה השרה כי "כל העליהום שהיה עלי היה ניסיון לעצור את כל הרפורמות שאני מובילה במשרד להגנת הסביבה. היה קמפיין מרושע - גורמים שאני דורכת להם על היבלות ניסו בכל דרך לגרום לפיטוריי ושאני לא אשאר השרה להגנת הסביבה".

על הטענה כי נסעה לבית שאינה גרה בו אמרה גמליאל כי "אנחנו מדי שבוע נמצאים שם - בחופשות ובסופי שבוע. היינו שם טרם הסגר, זה לא משהו שהיה נראה לנו חריג - לא עברנו לא על התקנות ולא על החוק, אבל התנצלתי, ששיקול הדעת שלי היה מוטעה. עצם זה שאפשר לפרש את זה בצורה כזאת, עצם הנראות הציבורית, עצם זה שהאמון של הציבור עלול להיפגע כתוצאה מזה - פה טעיתי, כן, פה אני טעיתי בשיקול הדעת, אני התנצלתי על זה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין נגד כ"ץ: במקום לקרוא לפתיחת המשק, צריך תוכניות סיוע

"לא מגיעים מוכנים לדיונים": המכתב על התנהלות קבינט הקורונה

פיקוד העורף: 50% מחולי הקורונה משקרים בחקירות האפידמיולוגיות

השרה גילה גמליאל
השרה גילה גמליאל | צילום: חדשות 13

לאחר מכן השרה פרצה בבכי והצהירה: "אני 20 שנה במערכת הציבורית, ומעולם לא נתקלתי בכזאת שנאת חינם ולהט יצרים. הילדות שלי שומעות כל מיני סיפורים מהחברות המודאגות שלהן ואני צריכה להתמודד עם זה".

"ניסו להדביק לי כל מיני תיוגים ברמות הכי קשות שיש. אף אחד לא חשב לרגע בתקשורת, 'אולי נחכה שהיא תחלים?'. עכשיו אני יכולה להציג את העמדה שלי", המשיכה גמליאל. "הדבר היחיד שהיה מאוד קשה בסיפור הזה זה מה המשפחה שלי הייתה צריכה לעבור - הילדות שלי שמעו כל מיני סיפורים מהחברות המודאגות שלהן ואני צריכה להתמודד עם זה יחד איתן".

השרה גילה גמליאל
השרה גילה גמליאל | צילום: דוברות המשרד לשיוויון חברתי

השבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי באג במערכת המחשב של החקירות האפידמיולגיות הוא שגרם לחשד כי השרה גמליאל שיקרה ואמרה כי לא שהתה בטבריה ביום כיפור. בדיקת הפרקליטות העלתה כי השרה גמליאל אמרה אמת בחקירתה האפידמיולגיות, וסיפרה ששהתה בטבריה. אולם, כשהחוקרת העבירה את הנתונים למחשב, כשל טכני גרם לכך שבאופן אוטומטי הוזנה העיר שבה גמליאל גרה, ולא העיר שבה דיווחה שהייתה. בשל כך, למרות שהחוקרת הזינה את שם העיר טבריה, הנתון שנכנס למחשב היה תל אביב.

מוקדם יותר, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט כי לא תיפתח חקירה פלילית נגד גמליאל בגין אי אמירת אמת בחקירה האפידמיולוגית שביצעה לאחר שנדבקה בקורונה. מנדלבליט קבע כי אין בסיס לטענה זו וכי "ממצאי הבדיקה מלמדים שהשרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות אמת כהווייתן".

לפני כשבועיים, כזכור, נודע שגמליאל נדבקה בקורונה. על פי הפרטים שפורסמו בעיתון "הארץ", גמליאל, שמתגוררת בתל אביב, נסעה ביום כיפור למשפחת בעלה בטבריה בניגוד להגבלות הסגר, ושם נדבקה בנגיף. עוד דווח כי השרה אף ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית וטענה כי נדבקה בנגיף מהנהג שלה.