ניסיון הפיוס: נתניהו ייפגש שוב עם גלנט וסמוטריץ'

לאחר העימות על רקע פינוי מאחז "אור חיים", הערב ייפגשו שוב שר הביטחון ושר האוצר - שהוא גם שר במשרד הביטחון - במטרה ליישר את ההדורים ביניהם. סמוטריץ' מעוניין לקבל את הסמכויות שהובטחו לו בהסכמים הקואליציוניים ואילו גלנט מצדו טוען שלא הוא חתום על ההסכם

זמן צפייה: 01:06

ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש הערב (שלישי) בפעם השנייה עם שר החוץ יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהוא גם שר במשרד הביטחון. הרקע לעימות בין השניים הוא על סמכויות על המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.

סמוטריץ' ונתניהו חתמו בהסכם הקואליציוני כי שר האוצר יקבל גם את הסמכויות על מתאם פעולות הממשלה והמנהל האזרחי - ובכך בעצם את כלל הסמכויות על אזרחים ביהודה ושומרון. הוא אינו מוכן להתפשר על פחות מכך - וכמוהו גם שר הביטחון שטוען שההסכם לא נחתם מולו.

פינוי המאחז אור חיים שהוקם בשומרון לזכר הרב דרוקמן
פינוי המאחז אור חיים שהוקם בשומרון לזכר הרב דרוקמן

כזכור, העימות התחיל בעקבות החלטת גלנט לפנות את מאחז "אור חיים" שהוקם לזכר הרב דרוקמן. אמש נפגשו השלושה בניסיון ראשון להנמיך את הלהבות. נתניהו היה שותף מלא להחלטה של גלנט לפנות את המאחז והוא גם פרסם הודעת גיבוי ברורה שלפיה הממשלה תתמוך בהתיישבות רק באופן חוקי.

המאחז "אור חיים" הוקם בשבוע שעבר, בלילה שבין חמישי לשישי, ושעות לאחר מכן פונה בהנחיית שר הביטחון כשברקע לחצים ודרישות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושל סמוטריץ' שלא לפנות את המאחז מיד אלא להמתין לשבוע הבא.

Whatsapp Image 2023 01 24 At 2
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ב"שישי" עם אילה חסון פורסמו ציטוטים מתוך שיחה שקיים גלנט, זמן קצר לפני הפינוי, עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בן גביר אמר, בין היתר: "צריך לדבר עם הקבוצה הזו, לא לפנות מיד. צריך לייצר הבדלה ברורה בינינו לבין ממשלת בנט-לפיד, אנחנו ממשלה שתומכת בהתיישבות".

גלנט השיב לו: "אני לא מונע את הפינוי הזה, אפשר לדבר על כל אלה בממשלה". בן גביר סיכם: "אנחנו לא ראשי מועצות שפונים אליך, יש לנו 14 מנדטים. אנחנו שותפים שלך וככה תתייחס אלינו". במקביל, גורמים בממשלה אמרו לחדשות 13 כי "מדיניות משנים סביב שולחן הממשלה ולא במחשכים".