גלנט נגד גוטליב: "נבחרי ציבור מטיחים אמירות שקריות בצה"ל ומפקדיו"

שר הביטחון נשא דברים בטקס מצטיינים בקריה לרגל ראש השנה, ותקף את חברת מפלגתו על דבריה נגד צה"ל ושב"כ. "אמירות מקוממות המסכנות את הנכס החשוב ביותר שיש למדינת ישראל"

זמן צפייה: 09:47

שר הביטחון יואב גלנט נשא דברים הערב (ראשון) בטקס מצטייני שר הביטחון לרגל ראש השנה, ותקף את ח"כ טלי גוטליב על דבריה נגד צה"ל והשב"כ. "בתקופה האחרונה מרשים לעצמם נבחרי ציבור ובכלל זה שרים וחברי כנסת, להטיח אמירות שקריות, חסרות בסיס וחסרות אחריות בצה"ל, במפקדיו ובחייליו. אלו אמירות מקוממות המסכנות את הנכס החשוב ביותר שיש למדינת ישראל- צבא ההגנה לישראל. כלי המגן שלנו, של כל אזרחי ישראל".

"אתם, מפקדי, חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון המקדישים את חייכם למען ביטחון המדינה ולהגנה על אזרחיה, ראויים לכל גיבוי, ואלו המנסים להכפיש אתכם ראויים לכל גינוי", הוסיף גלנט, "צה"ל הוא צבא העם, מקום שירותם של חיילות וחיילים מכל רבדי הציבור. ללא צה"ל לא ניתן לקיים את מדינת ישראל, בסביבה העוינת בה אנו חיים. כשר הביטחון אני מתחייב להגן על מדינת ישראל ועל צה"ל ומפקדיו כך פעלתי לאורך כל חיי וכך אמשיך לפעול. צה"ל היה ועודנו לב ליבה של החברה הישראלית. בו נפגשים בניהם ובנותיהם של כלל מגזרי החברה, בו ניתנת לכל אחד ואחת הזדמנות שווה ואמיתית - להוכיח את יכולותיו, לפרוץ קדימה, להצטיין ולהצליח".

עוד אמר שר הביטחון: "זה המקום להביע הערכה לצה"ל ולעומד בראשו, הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי ולמטה הכללי תחת הנהגתו על עמידה במשימות הביטחון, על התמודדות נחושה מול האתגרים החברתיים המשפיעים על צה"ל ועל כך שגם השנה כמו בעבר, צה"ל העמיד לרשות מדינת ישראל את הטובים באנשים, בתפקידים חיוניים. גם בימים אלו - ואולי במיוחד בימים כאלו - חשוב כי נשמור על צה"ל ככזה, ונותיר אותו מעל ומחוץ לכל מחלוקת, אין לנו צבא אחר להשען עליו".

בטקס, שנערך בבסיס הקריה בתל אביב, העניק השר גלנט תעודות הצטיינות ל-33 קצינים ונגדים שנבחרו למצטייני שר הביטחון, לרגל ראש השנה תשפ"ד. השר גלנט העניק את התעודות יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי ונפגש עם המצטיינים ומשפחותיהם.

ח''כ טלי גוטליב
ח''כ טלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בסוף השבוע כתבה גוטליב בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי "טוב לדעת שהשב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים והאסירים הביטחוניים", בעקבות הסערה סביב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהודיע כי יגביל את ביקורי האסירים הביטחוניים ועורר תגובות רבות בקרב ארגונים פלסטיניים - וכן בקרב גורמי ביטחון ישראלים המתנגדים למהלך.

לשכת ראש הממשלה גינתה את דבריה של גוטליב ובהודעה מהלשכה נמסר: "אמירה מקוממת של חברת הכנסת גוטליב. צה"ל, השב"כ ושאר כוחות הביטחון עושים לילות כימים כדי לשמור על ביטחון ישראל ולפגוע במחבלים. ואכן כוחות הביטחון הצליחו לחסל למעלה מ-160 ולעצור מעל ל-1,500 מחבלים מתחילת השנה. רה"מ נתניהו קיים אתמול הערכת מצב יחד עם שר הביטחון גלנט וראשי מערכת הביטחון וכולם עובדים בקו אחיד למען ביטחון ישראל באחריות ובשיקול דעת".