פרסום ראשון: איזנקוט צפוי להתמודד בבחירות אם הכנסת תפוזר

בשיחות עם מקורביו לאחרונה גיבש הרמטכ"ל לשעבר את ההחלטה להיכנס למערכת הפוליטית. הוא לא צפוי לעמוד בראש מפלגה ויבקש להצטרף לרשימה עם מועמדים מטעמו. מגעים נערכו כבר עם יאיר לפיד

זמן צפייה: 01:29

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט צפוי להודיע על ריצה בבחירות הקרובות, לאחר שיוכרז על פיזור הכנסת, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. לפי שיחות עם מקורביו, אצל איזנקוט התגבשה ההחלטה כי הדרך להשפיע היא מתוך המערכת הפוליטית.

איזנקוט לא בעל זיהוי פוליטי מובהק, והעובדה כי הוא גדל בפריפריה ובן ליוצאי מרוקו יכולה להביא קהלים של ימין רך. מסיבה זו, הוא מאוד מחוזר במערכת הפוליטית, ויכול אולי גם להעביר מנדטים בין הגושים.

הרמטכ''ל לשעבר, רא''ל במיל' גדי איזנקוט
הרמטכ''ל לשעבר, רא''ל במיל' גדי איזנקוט | צילום: תמיר ברגיג, המכללה האקדמית נתניה

ראשי מפלגות רבים מחזרים אחר איזנקוט, וכרגע המגעים הרציניים יותר הם מול יאיר לפיד. מסתמן כי הרמטכ"ל לשעבר לא ידרוש לעמוד בראשות מפלגה, וגם אם הוא יקים מפלגה חדשה - הוא יעשה את זה כדי להיכנס עם כוח פוליטי נוסף, מכיוון שהוא רוצה לבוא עם עוד חברי כנסת לתוך הרשימה שאליה יצטרף, כדי שיוכל להשפיע ולהיות יותר מקול בודד של בכיר אחד במפלגה.

ניסיון העבר מלמד שבדרך כלל יאיר לפיד לא טולרנטי לדרישות כאלה, אך איזנקוט הוא ללא ספק נכס פוליטי יקר ערך, בוודאי בבחירות הקרובות. מטעמו של איזנקוט סירבו להתייחס לידיעה.