גנץ: "לממשלה שתימנע מתווה להשבת חטופים - אין זכות קיום"

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס לסוגיית עסקת החטופים ואמר כי "הכניסה לרפיח חשובה במאבק הארוך נגד חמאס, אך השבת חטופינו בעלת חשיבות עליונה הרבה יותר". עוד תקף גנץ את השרים סמוטריץ' ובן גביר: "אם יושג מתווה אחראי, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7 באוקטובר ימנעו אותו - לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים"

זמן צפייה: 00:17

השר בני גנץ התייחס היום (ראשון) למגעים לעסקת חטופים, ולפעולה צבאית אפשרית ברפיח, ואמר כי: "הכניסה לרפיח חשובה במאבק הארוך נגד חמאס, אך השבת חטופינו, שהופקרו על ידי ממשלת 7 באוקטובר, דחופה ובעלת חשיבות עליונה הרבה יותר".

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס גם לדבריהם של השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ואמר כי "אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7.10 ימנעו אותו - לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס גם הוא בציוץ בטוויטר: "הממשלה הזו צריכה לבחור: להחזיר את החטופים בחיים, או בן גביר וסמוטריץ'. היחסים עם האמריקנים, או בן גביר וסמוטריץ', העסקה הסעודית, או בן גביר וסמוטריץ'. ביטחון ישראל - או בן גביר וסמוטריץ'".

השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ' | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שר האוצר סמוטריץ' אמר מוקדם יותר היום כי "הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה". הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיים כי אם יבטל את הפקודה לכיבוש רפיח - "לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצטרף לאיומים כאשר צייץ מחדש ציוץ שפרסם בסוף חודש ינואר, בו כתב: "עסקה מופקרת - פירוק הממשלה".

"אדוני ראש הממשלה, עסקאות תיווך מצריות שסיימו "סבבים" קודמים כשחמאס חי ובועט ואיפשרו לו להתעצם שוב ושוב ולטבוח באזרחי ישראל כמו שלא קרה מאז השואה", אמר סמוטריץ' בפתח דבריו, "זה בדיוק מה שהובלת בשני העשורים האחרונים, וזה בדיוק, אבל בדיוק מה שהבטחנו כולנו לא לעשות שוב הפעם".

"הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב", הוסיף, "היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכנה קיומית מיידית למדינת ישראל. גם השר לביטחון לאומי בן גביר חזר על האיום שלו: "עסקה מופקרת = פירוק הממשלה".

שר הביטחון יואב גלנט עם מפעילי הכטמ"מים בבסיס פלמחים
שר הביטחון יואב גלנט עם מפעילי הכטמ"מים בבסיס פלמחים | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גם שר הביטחון יואב גלנט התייחס מוקדם יותר לסוגיה ואמר: "אנו מחויבים לחסל את חמאס וגם להחזיר את החטופים - אנחנו עובדים על שתי המשימות האלה ואני נחוש לבצע את שני הדברים. ייקח כמה זמן שייקח, אבל את המשימה הזאת אנחנו חייבים לעשות. אני לא חושב שיש איזשהו צבא בעולם שמסוגל לעשות את מה שאתם עושים, בהיקפים ובאיכויות האלה"