אחרי הצטרפות איזנקוט: מפלגת גנץ-סער לא מתחזקת | סקר חדשות 13

לפי הסקר של פרופ' קמיל פוקס, המחנה הממלכתי עולה ל-12 מנדטים, מנדט אחד בלבד יותר לעומת הסקר בשבוע שעבר. הצטרפות איזנקוט לא משפיעה גם על מפת הגושים ובלוק הימין מקבל 60 מנדטים. שקד שוב לא עוברת את אחוז החסימה. התוצאות המלאות

זמן צפייה: 04:09

אין שינוי גם לאחר הצטרפות הרמטכ"ל לשעבר: המפלגה החדשה תחת השם "המחנה הממלכתי" של בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט מקבלת 12 מנדטים בלבד בסקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס המתפרסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. מדובר בעלייה של מנדט אחד בלבד לעומת סקר חדשות 13 שפורסם בשבוע שעבר.

הצטרפותו של איזנקוט, שהודיע הבוקר על כניסתו למערכת הפוליטית וחבירתו לגנץ ולסער, לא משפיעה גם על מפת הגושים – גוש הימין בראשות בנימין נתניהו מקבל 60 מנדטים מול 54 מנדטים למפלגות המרכיבות את הקואליציה היוצאת. אחרי שבשבוע שעבר חצתה מפלגתם של איילת שקד ויועז הנדל, הרוח הציונית, את אחוז החסימה, הפעם היא נותרת מתחת לאחוז החסימה עם 2.1 אחוזים בלבד.

איילת שקד
סקר נוסף שבו אינה עוברת את אחוז החסימה. איילת שקד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הליכוד זוכה בסקר הערב ב-34 מנדטים, ללא שינוי לעומת השבוע שעבר. לפיד ויש עתיד מתחזקים במנדט ועולים ל-23. הציונות הדתית עם 11 מנדטים, ש"ס עולה במנדט ל-8, יהדות התורה עם 7 מנדטים. גם מפלגת העבודה מתחזקת מעט ועולה ל-6 מנדטים כמו גם רע"מ שעולה ל-5 מנדטים.

הרשימה המשותפת עם שישה מנדטים וישראל ביתנו יורד ל-4 מנדטים. ישראל חופשית של אלי אבידר לא קיבלה קול אחד בסקר ולא עוברת את אחוז החסימה כמו גם הכלכלית של ירון זליכה שמקבלת בסקר 0.7 אחוזים בלבד.

אחרי שעלה במידת ההתאמה אחרי מבצע עלות השחר, לפיד מאבד גובה והפער בינו לבין נתניהו עולה. בסקר הערב זוכה נתניהו ל-48 אחוזי תמיכה מול 34 אחוזים ללפיד. אמנם לפיד עלה, אך גם נתניהו עלה והפער התרחב בין השניים בשלושה אחוזים. שאלנו גם את מידת ההתאמה בין נתניהו לגנץ. נתניהו נותר עם 48 אחוזי תמיכה וגנץ עולה במעט לעומת השבוע שעבר וזוכה ב-30 אחוזי תמיכה.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 702 נשאלים, בהם 601 מהאוכלוסיה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.