"הקאמבק של נתניהו": סיקור מערכת הבחירות ברחבי העולם

כלי התקשורת הזרים עוקבים כל העת אחר תוצאות האמת בבחירות בישראל, וביתר שאת בחזרה אפשרית של נתניהו לתפקיד ראש הממשלה ובתמיכה שהוא צפוי לקבל מהציונות הדתית ומאיתמר בן גביר: "חגג בירושלים כשברקע הנפת דגלי ישראל וקריאות 'מוות למחבלים'"

זמן צפייה: 03:02

לאחר שעם ישראל יצא אתמול לקלפיות בפעם החמישית בארבע השנים האחרונות, גם בתקשורת העולמים עוקבים היום (רביעי) באדיקות אחר תוצאות האמת של מערכת הבחירות הישראלית, ועוסקים בעיקר באפשרות לפיה בנימין נתניהו יחזור לתפקיד ראש הממשלה, בעזרת מפלגת הציונות הדתית.

ב-"BBC" הבריטי פתחו בכותרת "בנימין נתניהו בדרך לקאמבק דרמטי"' והוסיפו כי "תוצאות חלקיות הראו שהוא בדרך לזכות ברוב בפרלמנט בעזרת הימין הקיצוני".

עוד הוסיפו כי חזרתו של נתניהו לשלטון תלוי בשיתוף פעולה עם מפלגת הציונות הדתית, אותה תיארו כ"אולטרה-לאומית". על חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' אמרו כי הם ידועים ברטוריקה אנטי-ערבית וכי דגלו בעבר בגירוש פוליטיקאים ואזרחים ערביים "לא נאמנים". עוד ציינו כי בן גביר, מחסידיו של מאיר כהנא שהיה גזען לדבריהם, הורשע בעבר בהסתה לגזענות ובתמיכה בארגון טרור.

ב-"גרדיאן" הבריטי גם כן עסקו בכך שמפלגת הליכוד נבחרה כמפלגה הגדולה ביותר, ופירטו על שותפיו מהציונות הדתית של נתניהו, שחגגה את הישיג הבחירות בירושלים בקמפיין של גברים בלבד, כשברקע הנפת דגלי ישראל  וקריאות "מוות למחבלים". עוד ציינו כי במפלגה יתמכו בשינויים משפטיים, שלדבריהם, יעזרו לנתניהו להתחמק מהרשעה במשפט השחיתות שלו.

איתמר בן גביר ובנימין נתניהו
איתמר בן גביר, בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, תומר נויברג, פלאש 90

בדיווח הובאה גם תמונת המצב של שתי מפלגות זכויות אדם ערביות שלא עוברות את אחוז החסימה (בל"ד ורע"מ, שלפי עדכוני התוצאות האחרונים צפויה לעבור לבסוף) ושל מפלגת מרצ, שנמצאת במצב עגום גם כן.

גם בחדשות "סקיי" הרבו לדון על ההישג של הציונות הדתית, שככל הנראה תהיה המפלגה השלישית בגודלה בארץ. כתב הרשת, עלי בונקל, הסביר כי "בעזרת ביצועים טובים, לציונות הדתית יש יד חזקה בדיונים הקואליציוניים". עוד הוסיף: "בן גביר, שהורשע בעברת בגזענות, יכול לקבל תפקיד שר בכיר". עוד ציינו כי בן גביר יבקש להיות השר שאחראי על המשטרה, והזכירו את האירוע בחודש שעבר, בו שלף בן גביר אקדח בזמן ביקור במזרח ירושלים ודרש משוטרים לירות בתושבים שזרקו אבנים.

ברשת "NBC" האמריקנית טענו כי נתניהו נמצא בדרך לניצחון דרמטי ולחזרה לשלטון המדינה, אחרי שנה בה היה חלק מהאופוזיצייה. גם הדיווח שלהם עסק באופן מקיף בציונות הדתית ובבן גביר, כשהזכירו שבשנת 1995 תלש את סמל מכוניתו של ראש הממשלה דאז יצחק רבין, ואמר: "הגענו למכונית שלו, נגיע גם אליו".