חשיפה: לשכת נתניהו מונעת מצה"ל מלהקליט את ישיבות הקבינט

פרסום ראשון: לפני ישיבת הקבינט אתמול נדרשו הקצינים להשאיר את מכשיר ההקלטה הצה"לי מחוץ לחדר. להקלטות הללו, יצוין, יש צורך מבצעי מיידי, והן משמשות בין היתר לבחינה עתידית של קבלת ההחלטות. היום הן משמשות את הקצינים לבירור מהיר של הנחיות, וביאור פרטים שעלו בישיבה. גורמים בלשכת רה"מ: "לפי תקנון עבודת הממשלה, מזכירות הממשלה היא היחידה שמוסמכת להחזיק בהקלטות"

זמן צפייה: 01:46

לשכת ראש הממשלה מנעה מצה"ל להקליט ולתעד את ישיבות הקבינט - כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה במהדורה המרכזית. מדובר בנוהל שגור, וצה"ל בדרך כלל מקליט את ישיבות הקבינט - אך אמש, לראשונה שהתבקש שלא לעשות כך יותר.

כאמור, לחדשות 13 נודע כי במהלך הישיבה שנערכה אתמול, ביקשו קציני צבא להניח מכשיר הקלטה מטעמם. לשכת רה"מ מנעה מהם להכניס את את מכשיר ההקלטה לחדר הישבות, ובכך מנעה שלצבא יהיה תיעוד משלו של הנאמר בישיבה. יש לציין, כי הקלטת ישיבות הקבינט על ידי צה"ל זו פרקטיקה מקובלת ונפוצה, ומשמשת את הצבא ב"שליפה מהירה" של פרוטוקל הדיון ביחס להנחיות וביאור נקודות וסוגיות ביטחוניות.

בלשכת רה"מ הבהירו כי התקנון קובע כי מזכירות הממשלה היא זו שקובעת בנושא ההקלטות. זה אכן כך, אך זו הפעם הראשונה שנוהג כה שגור בישבות הקבינט נאסר, ללא הסבר ברור.

ישיבת הקבינט בקריה
ישיבת הקבינט בקריה ביום שבת

היום נכנסו כוחות הביטחון ליומה השישי של מלחמת חרבות ברזל, במקביל לאישורה של הכנסת את הקמת ממשלת החירום הלאומית. ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בתחילת הישיבה במליאת הכנסת ואמר: "ממשלת החירום היא מסר של כוח עצום, כולנו בזה יחד. השבת של ה-7 באוקטובר תיחרט כיום ארור ושחור בתולדות העמים, ועבור עם ישראל זה היום המחריד ביותר מאז השואה"