יעלה עוד מאות אלפי שקלים: "הצ'ק הפתוח" לזוג נתניהו

ועדת הכספים אישרה לרה"מ ורעייתו את מימון הוצאות שני הבתים והמחייה, ולחדשות 13 נודע כי המשפחה מתכננת לבצע איטום נזילות ולתקן את התריסים החשמליים בקיסריה - על חשבון המדינה. כמו כן, במקום הדירות שיועברו לשימושה, יישכרו מגורים למאבטחים ב-35 אלף שקלים בחודש

זמן צפייה: 01:19

שעות אחרי שוועדת הכספים החליטה היום (חמישי) לתת "צ'ק פתוח" לבני הזוג נתניהו למימון הוצאות הבתים בירושלים ובקיסריה, ולהצאות המחייה, פורסם במהדורה המרכזית כי ההחלטה הזאת תעלה למדינה מאות אלפי שקלים נוספים.

יצוין כי במשך שנים ביקשה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו מהמדינה לבצע עבודות איטום בבית בקיסריה בשל נזילות בבית. בכל פעם הוסכם לבצע זאת נקודתית, כיוון שעבודות איטום משביחות את הנכס. דבר דומה התרחש בנוגע לתיקון התריסים חשמליים. כעת, עם קבלת האישור מוועדת הכספים, החסם הוסר ובקרוב בני הזוג צפויים להורות על ביצוע העבודות האלה - מה שיעלה למדינה מאות אלפי שקלים.

בנוסף, לפני כשבועיים וחצי דווח בחדשות 13 כי שלוש דירות ששימשו את המאבטחים בבלפור יוסבו לטובת משפחת נתניהו ועובדיה. אלא שבמקום זאת, המדינה שוכרת שלוש דירות חדשות ברחוב עזה בשווי של בין 35 ל-40 אלף שקלים בחודש עבור המאבטחים - גם זאת על החשבון המדינה.

כאמור, ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו למימון הוצאות מעונות רה"מ, וכיסוי ההוצאות בבתיהם הפרטיים שברחוב עזה בירושלים ובקיסריה על סך מיליוני שקלים.

ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה
ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 כי כמעט חודשיים לאחר שעברו לגור ברחוב עזה שבירושלים בעקבות שיפוץ המעון הרשמי שברחוב בלפור בעיר, ראש הממשלה ורעייתו הגישו לוועדת הכספים את הדרישות החדשות שלהם לכיסוי ההוצאות בבתיהם הפרטיים. עד כה, מי שבלמה את הדרישות הייתה היועמ"שית של משרד ראש הממשלה שלומית ברנע-פרגו, אך כעת האחריות לביצוען תועבר למנכ"ל המשרד יוסי שלי.

בית הזוג נתניהו ברחוב עזה בירושלים
בית הזוג נתניהו ברחוב עזה בירושלים

בני הזוג נתניהו דורשים מימון להוצאות על ביגוד, איפור ותסרוקות, תוך כדי הגדלתו מ-45 אלף ש"ח ל-80 אלף ש"ח. נוסף על כך בני הזוג דורשים מימון מלא של כל ההוצאות הכרוכות בהתשתתפותה של רעיית ראש הממשלה באירועים, כנסים ומשלחות בארץ ובחו"ל.

בניגוד למצב כיום, שבו המדינה מכסה רק תשלומים הקשורים בתחזוקת הבית שבקיסריה לצורך מילוי תפקידו של רה"מ, בני הזוג מבקשים מימון מלא של כל ההוצאות על בתיהם הפרטיים. בהצעה לוועדת הכספים נכתב כי המדינה לא תשלם על השבחת הבית - אלא אם כן יהיה צורך אבטחתי, ואכן, בני הזוג כבר השתמשו בעבר בצורך כזה כדי להשביח את ביתם הפרטי.

בבית שבקיסריה בני הזוג יוכלו להשביח את הנכס במימון המדינה. במכתב לוועדת הכספים נכתב כי המדינה תממן "תחזוקה שוטפת של המבנה, ובכלל זה תיקון שברים, איטום, חיזוקים, תחזוקה מונעת, החלפת מחוברים או מיטלטלין". על פי פירוט זה, שקבע מנכ"ל משרד רה"מ, נתניהו יכול לדרוש שיפוץ של הווילה, והחלפת ריהוט בה.

דרישות נוספות אותן העלו בני הזוג הן שלשכת העיתונות הממשלתית תצלם את שרה נתניהו אף שאין לה תפקיד רשמי, ושבמקום שתי מזכירות - המדינה תממן לה ארבע. לפי שעה כלל הדרישות של רה"מ ורעייתו נתקלות בקשיים משפטיים, וצפויות לעלות מחר לדיון בוועדת הכספים של הכנסת.

מלשכת נתניהו נמסר: "המעון הרשמי של ראש ממשלת ישראל לא רק שלא שופץ אלא נהרס כליל, והעבודות לשיפוצו יימשכו שנים. לנתניהו הוצעו מספר אפשרויות למגורים, והוא בחר באפשרות הזולה ביותר – לגור בדירתו הפרטית ברחוב עזה שבירושלים, בעלות של פחות מעשירית שיפוץ ביתו הפרטי של בנט ברעננה ב-50 מיליון שקלים".