סקר חדשות 13: גם כעת - אין הכרעה בין הגושים

גוש נתניהו זוכה ב-59 מנדטים מול 55 מנדטים לגוש המרכיב את הקואליציה הנוכחית. גם איחוד בין בנט לסער לא משנה את מפת המנדטים. מחצית מהציבור חושב שבנט צריך לפרוש מהחיים הפוליטיים | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 04:51

סקר חדשות 13 של הפרופ' קמיל פוקס שהתפרסם אמש (שלישי) במהדורה המרכזית מעניק לגוש הימין בראשות נתניהו 59 מנדטים מול 55 מנדטים למפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית. הרשימה המשותפת משלימה ל-120 עם 6 מנדטים. בכך, גם ההחלטה ללכת לבחירות לא משנה את הסטטוס קוו בין הגושים.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו ממשיכה להוביל עם 35 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 22 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה ממשיכה להיות הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 9 מנדטים.

ימינה ונפתלי בנט צונחת לארבעה מנדטים על סף אחוז החסימה. כחול לבן ובני גנץ עם 7 מנדטים, ליברמן וישראל ביתנו נותרים יציבים על חמישה מנדטים. העבודה ומרב מיכאלי עם חמישה מנדטים ומרצ, תקווה חדשה ורע"מ עם 4 מנדטים כל אחת. בצד השני של המפה הפוליטית, ש"ס זוכה בסקר ל-8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

שאלנו גם מה יקרה במפת המנדטים אם נפתלי בנט וגדעון סער ירוצו ביחד. גם במצב הזה אין הכרעה. גוש נתניהו מקבל 58 מנדטים מול 56 מנדטים למפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית. עם זאת, במצב כזה, רע"מ של מנסור עבאס לא עוברת את אחוז החסימה. הליכוד יורד ל-34 מנדטים ולפיד שומר על כוחו עם 22. המפלגה המשותפת של בנט וסער זוכה ב-13 מנדטים. שאר המפלגות נשארות עם אותו מספר מנדטים בשאלה הראשונה בסקר.

גדעון סער נפתלי בנט
גם איחוד שלהם לא משפיע על מפת המנדטים. סער ובנט | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

שאלנו גם את מידת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו לבנט. נתניהו ממשיך להוביל בפער גדול עם 48 אחוזי תמיכה מול 26 אחוזים לבנט. בין נתניהו ללפיד הפער עומד על 51 אחוזים ליו"ר הליכוד מול 30 אחוזים ליו"ר יש עתיד. ביריבות בין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, נתניהו זוכה ב-47 אחוזים לעומת 29 אחוזים לגנץ.

בנימין נתניהו
ישיג 61? בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלנו בסקר גם האם בנט צריך להתמודד בבחירות הקרובות או לפרוש. הרוב השיבו כי על בנט לפרוש מהחיים הפוליטיים – 51 אחוזים – מול 30 אחוזים שחושבים שהוא צריך להתמודד בבחירות הקרובות.

קלפי בחירות
הרוב בטוחים שיגיעו להצביע בקלפי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אחוז ההצבעה מהווה מרכיב חשוב בכל מערכת בחירות. לפי סקר חדשות 13, רוב הציבור – 59 אחוזים – בטוח שיילך לקלפי להצביע ביום הבוחר. 21 אחוזים השיבו כי יגיעו להצביע בסבירות גבוהה. 7 אחוזים השיבו שלא יגיעו בסבירות גבוהה. 6 אחוזים אמרו כי בטוחים שלא יגיעו להצביע ו-7 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

הסקר כלל 701 נשאלים בהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8 אחוזים.