שקד נגד גנץ: "השמאל צריך חלופה אידיאולוגית – אל תביאו בובות"

שרת המשפטים התייחסה בכנס "הארץ" ליו"ר כחול לבן ומתחה ביקורת על כך שעמדותיו אינן ברורות, לטענתה. "במקרה שהוא ייבחר אני אשב באופוזיציה ואמרר לו את החיים"

בחירות 2019: שרת המשפטים איילת שקד מתחה הבוקר (חמישי) ביקורת חריפה על יו"ר כחול לבןבני גנץ, ואמרה כי "אני חושבת שמחנה השמאל צריך להציב אלטרנטיבה אידיאולוגית. תהיו גאים בעמדות שלכם ואל תביאו בובות". הדברים נאמרו בכנס ועידת ישראל לדמוקרטיה של "הארץ".

"כשיש לי אלטרנטיבה בין נתניהו לגנץ, אני חייבת להגיד למחנה השמאל שצר לי עבורכם שאתם לא מצליחים להציג איש שמאל גאה, והאלטרנטיבה של השמאל מתחפשת למשהו לא ברור", הוסיפה שרת המשפטים. "גנץ היה רמטכ"ל, ואני אומרת בעדינות – 'פרווה'. אדם לא יכול אחרי כישלון בשוק הפרטי וניסיון צבאי בלבד להיכנס לפוליטיקה.  במקרה שהוא ייבחר אני אשב באופוזיציה ואמרר לו את החיים. אין סיכוי שזה יקרה, תפסיקו לחיות באשליות, גוש הימין חזק מאוד כרגע אפילו פייט אתם לא יכולים לתת".

שקד המשפטים התייחסה גם למפלגת בל"ד, וטענה כי היא צריכה להיפסל בשל היותה "חותרת תחת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". על בג"ץ: "מדובר במוסד חשוב. לאורך השנים חלחלה המשפטיזיציה לצה"ל, ובתהליך הזה, המשפטיזיציה החלישה את הצבא".

"הדיאלוג בין הכנסת לבג"ץ באמצעות פסקת ההתגברות הוא נכון", טענה שקד. "כשברק ורבין הכניסו את פסקת ההתגברות כדי לחזק את הקואליציה ולקדם את הסכמי אוסלו לא הייתה זעקה גדולה, אפילו מרצ תמכו. האיזון בחוק יסוד החקיקה הוא איזון נכון".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אמר בכנס כי "בישראל מתחולל מאבק גורלי בבחירות. זה מאבק בין שתי קבוצות, מי שרוצה את ישראל של החזון הציוני המקורי, היוזמת, של בן גוריון וז'בוטינקי, בגין ורבין - לבין אנשים שרוצים להרוס את הדמוקרטיה ונוקטים בכל הצעדים כדי לממש את זה.

"הין האנשים האלה ישנם מושחתים כמו נתניהו עצמו, וגם גזענים פשיסטים ומשיחיים מהצד השני, שרוצים להסיר את המכשולים כדי להפוך את ישראל למדינת אפרטהייד. אני עומד על כך שזה בדיוק החזון ובדיוק העניין".

מההכרזה על בחירות ועד ההליכה לקלפי: כל הסקרים של חדשות 13

כזכור, בימין החדש תקפו לאחרונה לא מעט את גנץ. ביום ראשון, שר החינוך, נפתלי בנט, אמר כי "בצוק איתן, בניה שראל נהרג והדר גולדין נחטף, בגלל שגנץ ובוגי יעלון הורו על הוראות פתיחה באש שאומרות 'תטפלו במנהרות מבלי לפתוח באש'. אז הם מילאו אחרי ההוראות, לא פתחו באש, וירו עליהם". הדברים נאמרו בריאיון ל-103FM.

"בצוק איתן הצעתי מתקפת מנע נגד מנהרות החמאס, כי אז לא היה פתרון הנדסי לטיפול במנהרות", הוסיף בנט. "על זה בוגי יעלון אמר לפני שבוע לאיילה חסון - 'היית מעלה בדעתך לעשות את הדבר הזה?' זה פשוט לא ייאמן. יש קיבעון מחשבתי במערכת הביטחון".