מסתמן: עשרות מבני הפלאשמורה יועלו לארץ בשבוע הבא

במסגרת המאבק על תמיכת הקהילה האתיופית, מזרזים במשרד הבריאות באופן שנוי במחלוקת את הליך הבידוק הרפואי והחיסונים שנדרשים, במטרה להספיק את המהלך לפני הבחירות

זמן צפייה: 01:46

בחירות 2020: במסגרת המאבק על תמיכת הקהילה האתיופית, מסתמן כי כמה עשרות מבני הפלאשמורה יעלו בשבוע הבא לישראל. במטרה לזרז את ההליך ולבצעו לפני הבחירות, הגמיש משרד הבריאות בצעד שנוי במחלוקת, נהלי בידוק רפואי וחיסונים החלים על העולים לארץ מהמדינה האפריקנית.

גם במפלגת כחול לבן רודפים אחר תמיכת בני העדה האתיופית, ומקיימים הערב (שלישי) כינוס לבני העדה ברחובות. חברת הכנסת פנינה תמנו שטה ביקרה היום בתקיפות את אירוע ליגת הכדורגל האתיופית שהתקיים במקביל, שבו אוימו השחקנים בסנקציות אם יעדרו. "לא יתכן שיהלכו אימים על שחקנים שבסך הכול רוצים לשחק כדורגל", אמרה הערב. "נכון, נתניהו נואש אחר קולות יוצאי אתיופיה אבל כדאי מאוד שיהיו גבולות גם במערכת הבחירות".

עוד בחדשות 13:

כדורגלנים יוצאי אתיופיה: חויבנו להגיע לאירוע בהשתתפות רה"מ

נתניהו לוחץ להעלות את בני הפלאשמורה – עוד לפני הבחירות

ח"כ גדי יברקן הודח מכחול לבן – ושוריין במקום ה-20 בליכוד

בני פלשמורה בבית כנסת בגונדר שבאתיופיה
בני פלשמורה בבית כנסת בגונדר שבאתיופיה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב, כאמור, אמרו שחקנים מליגת יוצאי אתיופיה בכדורגל טוענים שקיבלו איומים בהדחה ובקנסות אם לא יגיעו לאירוע חגיגות 20 שנה לליגת האתיופית (א.י.פ.ל), שבו יהיה נוכח ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדי יברקן. מארגני האירוע טוענים: שלא מדובר באירוע פוליטי למרות נוכחותו של ראש הממשלה.

על פי הכדורגלנים, מנהלי הליגה שלחו הודעה לשחקנים תחת הכותרת "עונשים" למי שלא יגיע, ולפיהם שחקן אשר רשום ולא יגיע לטקס יסיים את העונה, כל שחקן שלא יגיע לטקס יופחת לקבוצתו נקודה. יתרה מזאת, קבוצה אשר תגיע לטקס בפחות מ-50% מהסגל שלה - תודח מהליגה. כמו כן, הנהלת הליגה ביקשה לכבד את הטקס ולהימנע מקריאות פוליטיות.

מלשכתו של רה"מ נמסר: "יובהר כי אין קשר בין ההודעות שהועברו לשחקנים ע"י העמותה המארגנת לבין השתתפות ראש הממשלה כאורח באירוע".

הפגנה למען העלאת בני הפלשמורה לישראל
הפגנה למען העלאת בני הפלשמורה לישראל | צילום: רויטרס

שני הסיפורים הללו מצטרפים למעבר של ח"כ גדי יברקן מכחול לבן לשורות הליכוד. כזכור, שעות לפני סגירת הרשימות הודח יברקן מרשימת המפלגה ע"י בני גנץ לאחר שנפגש עם נתניהו וניהל מגעים עם הליכוד, במטרה לערוק בתמורה למיקום גבוה יותר מהמקום ה-33 שבו היה אמור להיות משובץ בכחול לבן.

בעקבות ההדחה שוריין יברקן במקום ה-20 ברשימת הליכוד לכנסת. נתניהו בירך אותו: "גדי, אני שמח לראות אותך כאן. יש לנו כל-כך הרבה מה לעשות ומה לתקן - במאבק באלימות, בגזענות, למען השיוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותנו כאן בארץ. אני שמח לראות אותך. ברוך שובך הביתה לליכוד".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו וח״כ גדי יברקן
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו וח״כ גדי יברקן | צילום: חדשות 13