משרד האוצר נגד השבתת השגרירויות: "משרד החוץ לא מעל החוק"

כמה משגרירויות ישראל בעולם הודיעו על שביתה, לאחר שעובדיהן נדרשו לשלם מיסים באופן רטרואקטיבי. האוצר הגיב לעיצומים ומסר כי "צר לנו שהעובדים בוחרים לפגוע בשירותים חיוניים"

השלטים שנתלו על שערי הכניסה לשגרירות ישראל בוושינגטון
השלטים שנתלו על שערי הכניסה לשגרירות ישראל בוושינגטון | צילום: שגרירות ישראל בוושינגטון

משרד האוצר הוציא הבוקר (רביעי) הודעה חריפה נגד עובדי משרד החוץ בשגרירויות ישראל בעולם, לאחר שבכמה מהשגרירויות הודיעו על שביתה בשל הנחיית האוצר לדרוש מהנציגים תשלום מיסים רטרואקטיבי: "עובדי משרד החוץ מחוייבים לשלם מיסים כמו כל אזרח במדינת ישראל. צר לנו שבניסיון להטיב את תנאיהם האישיים בוחרים עובדי משרד החוץ להימנע מתשלום מס ולפגוע בשירותים חיוניים. עובדי משרד החוץ אינם מעל לחוק".

היום הודיעה הקונסוליה הישראלית במקסיקו שהיא מפסיקה את פעילותה עד להודעה חדשה בגלל המשבר עם משרד האוצר, והלילה נשלחה הודעה גם מהקונסוליה הישראלית בוושינגטון שלא ינתנו שום שירותים בשגרירות ושאף אחד לא יורשה להיכנס למקום: "החלטת משרד האוצר לא מותירה לנו שום ברירה אלא לנקוט בפעולות שצוינו, כיוון שהאינטרסים של מדינת ישראל נפגעו. מקווים שהמשבר יפתר במהרה".

השלטים שנתלו על שערי הכניסה לשגרירות ישראל בוושינגטון
השלטים שנתלו על שערי הכניסה לשגרירות ישראל בוושינגטון | צילום: שגרירות ישראל בוושינגטון

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טראמפ על ריאיון קושנר בחדשות 13: "מתאמץ לנקות אחרי ביידן"

ד"ר קידר בהפגנה למען רה"מ: "ראשי התיבות של רוצח רבין – י.ר"

משרד החוץ
משרד החוץ | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע, רשות המעברים בין הרשות הפלסטינית לישראל והשגרירויות בחו"ל הודיעו שייסגרו לאור צעדי מחאה ושביתה שעליהם החליטו ראשי ועדי עובדי משרד הביטחון ומשרד החוץ. לטענתם, הצעדים ננקטים בשל "קיזוז ופגיעה בשכר השליחים ונספחי צה"ל".

יו"ר ועד משרד הביטחון ששון פרץ ודנה בנבינישטי יו"ר ועד עובדי משרד החוץ טענו כי "מהלך זה בניגוד לכל התנהלות תקינה, שקופה וסבירה ובניגוד לסיכומים שהושגו בין הצדדים. משרד האוצר פועל באופן חד-צדדי ובחוסר תום לב ומנחית עלינו נוהל בלתי מוסכם".

"ההנחיה להפסקת תשלום המקדמות ולגבייה רטרואקטיבית של המקדמות מהשליחים, כמו גם כל נוהל חד-צדדי שיפרסם האוצר, תלושים ממציאות החיים והעבודה של שליחי המדינה בחו"ל, פוגעים בכלי העבודה החיוניים של השליחים וביכולתם לתפקד ומהווים פגיעה כלכלית מהותית בתנאי העסקתם. והלכה למעשה פוגעים קשות ביחסי החוץ והביטחון של מדינת ישראל", כך טענו, התנהלות חד צדדית זו בלתי מקובלת ואנו נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו".