פחות משבועיים לבחירות: מבוי סתום במפת הגושים | סקר חדשות 13

אף אחד מהגושים לא מצליח להגיע ל-61 לפי הסקר של פרופ' קמיל פוקס. איילת שקד מתרחקת מאחוז החסימה. וכמה תומכים במינוי סמוטריץ' לשר ביטחון ובן גביר לשר לביטחון פנים? התוצאות המלאות

זמן צפייה: 09:03

לא מגיעים ל-61: סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס המתפרסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית מעניק לגוש הימין 60 מנדטים לעומת 56 למפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית ו-4 מנדטים לחד"ש-תע"ל. נתניהו והליכוד נותרות על 32 מנדטים, כמו גם יש עתיד עם 26. מי שנחלשת היא המחנה הממלכתי שיורדת ל-11 לעומת הציונות הדתית שעולה ל-13.

גם מפלגת העבודה נחלשת ל-5 מנדטים לעומת מרצ שעולה חזרה ל-5. מפלגת הבית היהודי בראשות איילת שקד מתרחקת עוד יותר מאחוז החסימה ומקבלת 1.5 אחוזים בלבד. בל"ד דווקא מתחזקת ל-2.5 אחוזים.

באחוזי ההתאמה, לאחר שצמצם את הפער מראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ראש הממשלה יאיר לפיד מתרחק ומקבל 29 אחוזי תמיכה לעומת 48 אחוזים לנתניהו, שמקבל אותו אחוז מול גנץ שמקבל 27 אחוזים בלבד.

תמונת הגושים העדכנית
תמונת הגושים העדכנית

שאלנו גם האם הציבור תומך במינוי בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון. 48 אחוזים מתנגדים לעומת 25 אחוזים שתמכו. במקרה של מינוי בן גביר לשר לביטחון פנים, מחצית מהנשאלים התנגדו לעומת 32 אחוזים שתמכו.

שאלנו גם מה הסיכוי שתלך להצביע בבחירות הקרובות, ו-65 אחוזים מהמשיבים ענו כי הם בטוחים שיילכו להצביע (66 אחוזים מהאוכלוסייה היהודית ו-60 אחוזים במגזר הלא-יהודי). 17 אחוזים השיבו כי יש סיכוי גדול שיצביעו, 6 אחוזים השיבו כי יש סיכוי גדול שלא יצביעו, ו-8 אחוזים בטוחים שלא ילכו להצביע.

יאיר לפיד, בנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי ויונתן זינדל, פלאש 90

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 801 נשאלים מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-201 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.5%.