חד"ש, רע"ם ותע"ל ירוצו יחד כ"הרשימה המשותפת"; בל"ד לא הכריעה

ראשי המפלגות הערביות הודיעו במסיבת עיתונאים רשמית על ריצה משותפת, בשונה מהבחירות האחרונות. במפלגת בל"ד הודיעו כי ביקשו לדחות את ההכרזה - ונענו בסירוב; הם צפויים להכריע מחר

זמן צפייה: 01:21

בחירות חוזרות 2019: ראשי המפלגות הערביות חד"ש, רע"ם ותע"ל הודיעו אחר הצהריים (שבת) במסיבת עיתונאים רשמית בנצרת על ריצה משותפת בבחירות הקרובות תחת ה"רשימה המשותפת". במפלגת בל"ד עם זאת, עדיין לא הכריעו אם להצטרף לרשימה או לרוץ בנפרד.

יושב ראש מפלגת בל"ד ח"כ אמטאנס שחאדה הודיע כי הוועד המרכזי של המפלגה ידון מחר בהתפתחויות האחרונות ויכריע אם להצטרף גם כן לרשימה המשותפת. על פי ההערכות הם אכן צפויים להודיע על הצטרפות. "מוקדם יותר ביקשנו משאר המפלגות לדחות את מסיבת העיתונאים בינתיים, אך נעננו בסירוב".

רע''ם, חד''ש, תע''ל, הרשימה המשותפת, איחוד, איימן עודה, אחמד טיבי
ראשי הרשימה המשותפת מכריזים על ריצה משותפת, היום | צילום: דוברות חד''ש

"הבחירות האלה הן הזדמנות שניה בשבילנו להתחבר אל מול השנאה, חוק הלאום, הגזגענות וההסתה", אמר במהלך מסיבת העיתונאים ח"כ איימן עודה, יו"ר מפלגת חד"ש, "אנחנו חוזרים למגרש הפוליטי חזקים וביחד".

כזכור, בבחירות האחרונות באפריל רצו ארבע המפלגות הערביות בשתי רשימות נפרדות, הראשונה רע"ם ובלד; והשניה חד"ש ותע"ל, והשיגו עשרה מנדטים, ירידה של שלושה מנדטים מבחירות 2015, אז זכו ל-13 מנדטים, כשרצו במשותף. הירידה במספר המנדטים זירז את ההחלטה לרוץ ביחד בבחירות.