אבי גבאי: "לא פוסל התמודדות לראשות העבודה"

השר לשעבר אבי גבאי הודיע השבוע על הצטרפות למפלגת העבודה, לאחר שפרש מהכנסת וממפלגת כולנו

לאחר שאתמול (חמישי) הודיע על חזרתו לעולם הפוליטי, למפלגת העבודה, אומר הערב השר לשעבר אבי גבאי בריאיון ל"אולפן שישי" כי הוא אינו פוסל את האפשרות שיתמודד לראשות מפלגת העבודה, כבר בבחירות הקרובות. עם זאת, לדבריו נמנע מפוטו-אופ עם מנהיג המפלגה, יצחק הרצוג, היות ולא רצה להצטייר כמקורב לאחד הממחנות במפלגה לקראתן. "הציעו לי להצטרף לכל מיני מחנות, אבל אני בוחר בדרך הקשה של לבנות לעצמי כוח פוליטי", הבהיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"עזבתי את כחלון כי כחלון הוא חלק מהממשלה של נתניהו", הדגיש גבאי. "אחרי פיטורי שר הביטחון עם ישראל במשך תקופה ארוכה לא נשם - על זה התפטרתי. לא יכולתי להישאר בממשלה שאיבדה לחלוטין את הממלכתיות שלה - גם פרשתי מבזק אחרי שש שנים, אני עושה את מה שאני רוצה לעשות עבור הציבור".

גבאי הדגיש כי "תמיד רציתי לחזור למגזר הציבורי, מאז שהייתי ראש אגף התקציבים. זה שאני הסתדרתי לא אומר שלא צריך לדאוג לאחרים". עם זאת, הודה כי משנכנס לכנסת לראשונה התאכזב: "הופתעתי מהעובדה שמתעסקים בבחירה מחדש רגע אחרי הבחירות", הסביר. "אולי דווקא העובדה שזו ממשלה שכולה ימין גורמת לה להתווכח עם השני במקום לעבוד במה שהם צריכים לעבוד. לא בשביל זה הציבור משלם מיסים".

התפטר מהממשלה במחאה (חדשות 2)
התפטר מהממשלה במחאה (חדשות 2)

גבאי, ממייסדי מפלגת "כולנו", התפטר מהממשלה לפני כחצי שנה במחאה על מתווה הגז. רק השבוע העניק גבאי ריאיון לוחמני ל"עובדה" ומתח ביקורת חריפה על התנהלות ראש הממשלה נתניהו ושריו - ואתמול הוא הודיע רשמית על הצטרפותו למפלגת העבודה. הוא שוקל להתמודד לראשות המפלגה, אך טרם החליט: עיתוי ההצטרפות מלמד שגבאי שוקל להתמודד לראשות העבודה - ימים לפני המועד האחרון האפשרי לקבלת ההכשרה המספיקה לרוץ.

"חצי שנה אחרי הפרישה מהממשלה אני מתחיל מסע חדש", כתב אתמול גבאי. "הצטרפתי למפלגת העבודה כדי להחזיר את המדינה למסלול. אני צריך אתכם שם איתי. התפקדו. אנחנו מכוונים גבוה ואנחנו ננצח".