קרב הצעקות בין דיסטל לגמליאל בישיבת הממשלה: "התנהלות מביכה"

שרת המודיעין ושרת ההסברה החליפו צרחות ועלבונות במהלך הישיבה, מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר לשרות, שהוא לא מוכן לקבל התנהלות כזאת בישיבות הממשלה"

גילה גמליאל, גלית דיסטל-אטבריאן
גילה גמליאל, גלית דיסטל-אטבריאן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קרב צעקות השתולל היום (ראשון) בין השרות גילה גמליאל וגלית דיסטל-אטבריאן בישיבת הממשלה, כאשר לדבריה של דיסטל-אטבריאן, "גילה גמליאל הגיעה באיחור לישיבת הממשלה. כרגיל. ואז התחילה לצעוק ולצרוח על כולם כי כולנו חדלי אישים ורק לה הפתרונות. כרגיל. וניסתה לערער וליצור מתח בין ראשי הקואליציה. כרגיל. ופוצצה את הישיבה בדיוק כפי שפוצצה את ישיבת הסיעה בשבוע שעבר בצרחות וטריקת דלת דרמטית".

"כשאמרתי לה (לא בצרחות אבל בהחלט בקול רם) שהיא אבן בנעל של הקואליציה ושההתנהלות שלה פאטתית", הוסיפה דיסטל-אטבריאן בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, "היא פתאום התחילה לצרוח שאני מקללת אותה ואף לתדרך כתבים כיד הדמיון הטובה עליה. אז כן, אני עומדת מאחורי כל מילה שאמרתי: גילה גמליאל היא אבן בנעל של הקואליציה וההתנהלות שלה מביכה (ומדאיגה) בלשון המעטה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר לשרות, שהוא לא מוכן לקבל התנהלות כזאת בישיבות הממשלה".

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן
שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
שרת המודיעין גילה גמליאל
שרת המודיעין גילה גמליאל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

צעקות נשמעו היום גם בישיבת ועדת שרים לחקיקה, שעסקה בנושא חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית. השר במשרד החינוך חיים ביטון אמר: "אל תתערב לנו ברבנות. נתערב לך בהחלטות שלכם", והשר איתמר בן גביר השיב לו: "רבנים ראשיים זה של כל עם ישראל. אני זוכר מה אמרת על החלטת הציונות. אתה נגד מדינה ציונית".

בהמשך אמר ביטון: "אם תפילו את דחיית הבחירות לרבנות הראשית, נפיל את חוק האיזוק האלקטרוני לגברים אלימים", ובן גביר השיב לו: "זה מחטף. אתם רוצים לשנות את כללי המשחק תוך כדי משחק". על כך ענה ביטון: "זה לא עניינך. הרבנים הראשיים זה שלנו, נעשה שם מה שבא לנו ואל תתערבו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם ישיבת ראשי הקואליציה עסקה בעיקר בסוגיית חוק דחיית הבחירות ברבנות הראשית, ומחר צפויה להתקיים ישיבה נוספת שתעסוק בקידום החקיקה המשפטית. במהלך הישיבה אמר בן גביר לשר מיכאל מלכיאלי: "כל הזמן אתם עושים שטיקים וטריקים ולא בטוח שלא עשיתם את זה בבחירות לשופטים. אתם מתנהגים כאילו אין שותפים. הולכים בדרך עקומה ולא ישרה. מאיפה באה ההצעה העקומה הזאת לדחות בחירות. בואו נעצור חוקי הדחייה לרבנים ונשב ביחד. אתם מעדיפים לא לדבר ולפעול בנפרד בלי להתייעץ".