אושר בקריאה שלישית: מבחן ההכנסה לנכי צה"ל יבוטל

הצעת החוק, שמבטלת את הקיזוז לפי קריטריונים מהתגמולים שמקבלים נכי צה"ל וכוחות הביטחון, עברה ללא מתנגדים. ארגון נכי צה"ל: "בוטל המבחן שפגע קשות בשיקומם של הפצועות והפצועים לאורך השנים"

זיו שילון ומחאת נכי צה"ל

הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) לביטול מבחן ההכנסה לנכי צה"ל. ההצעה אושרה ללא מתנגדים, ונכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל. כעת, יבוטל הקיזוז לפי קריטריונים שונים של מקבלי התגמולים. לדוגמה, לא תקוזז הקצבה של נכה המקבל תגמול ומשתכר מעבודה עד שכר המינימום. בנוסף, הכנסה שהיא לא מעבודה לא תקוזז כלל.

חבר הכנסת אופיר כץ מסר לאחר אישור החוק: "עשינו היום משהו חשוב, טוב, והכי ישראלי שיכול להיות. אנחנו מסייעים לאלו שהקריבו למען המדינה. מגיע להם לחיות את חייהם בכבוד, ולקבל את הביטחון הכלכלי לכך. מודה לשר הביטחון גנץ על קידום הנושא, וליו"ר ועדת עבודה ורווחה אפרת רייטן. שנזכה להעביר עוד חוקים רבים חשובים כמו זה".

אופיר כץ
אופיר כץ | צילום: דוברות הכנסת

ארגון נכי צה"ל בירך על אישור החוק ומסר בתגובה: "יום היסטורי לפצועות ופצועי צה"ל. לאחר שנים של מאבק שניהל הארגון לביטולו של מבחן ההכנסה, מבחן שערורייתי, מהרעים בתולדותיה של ישראל, בוטל היום המבחן שפגע קשות בשיקומם של בפצועות ובפצועים לאורך השנים. ביטול מבחן ההכנסה הוא חלק משמעותי מרפורמת נפש אחת, אשר הביאה וממשיכה להביא שינוי עומק עבור פצועות ופצועי צה"ל".