ח"כ דוד ביטן: "אנחנו צריכים להבין שיש גבול לכוח שלנו"

יו"ר ועדת הכלכלה התראיין לתוכנית "שישי" והתייחס למהפכה המשפטית. "תהיה פשרה, אי אפשר אחרת", אמר ביטן והוסיף: "אתה לא מנהל מדינה ב'הורדת ידיים'. שני הצדדים צריכים להתפשר". לטענתו, "הפשרה טובה גם למדינה, גם לכלכלה וגם לליכוד"

זמן צפייה: 06:16

יושב ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת דוד ביטן, התראיין הערב (שישי) לתכנית "שישי" בחדשות 13, והתייחס להערכה שלו, עליה חזר כמה פעמים בחודשים האחרונים, לפיה ממשלת נתניהו השישית לא תאריך ימים: "העברת התקציב זה דבר טוב. כדי שהממשלה תחזיק ארבע שנים, כל הצדדים צריכים להסתדר לאורך זמן. נכון לעכשיו - יש בעיות. אני מקווה שיפתרו אותן".

כשנשאל מדוע בתקציב הנוכחי, הממשלה נמנעה לתקצב את חוק חינוך חינם לגילים 3-0, הבטחת הבחירות של נתניהו, השיב ביטן: "אף אחד לא מצפה שזה יהיה בשנה הראשונה. בכל פעם שמדובר בהבטחה עתירת תקציב וחשובה - זה לוקח שנתיים-שלוש. ראש הממשלה הבטיח והוא משתדל לקיים". ברקע הדיווחים על מתיחות ביחסים בינו ובין ראש הממשלה נתניהו, ביטן הבהיר: "זה שיש לי ביקורת עליו, זה לא אומר שאיני מדבר איתו. היחסים שלי עם נתניהו סבירים מאוד".

הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנתיים הקרובות
הממשלה בעת אישור תקציב המדינה

בהתייחסו למהמפכה המשפטית, ביטן הדגיש כי "פשרה תהיה. אי אפשר אחרת". לדבריו, "אתה לא מנהל מדינה ב'הורדת ידיים'. שני הצדדים צריכים להתפשר. היועצת המשפטית לא מאפשרת לנתניהו להתערב ברפורמה. פשרה תהיה ברגע שהאופוזיציה תבין שהליכוד קיבל את השלטון לידיו לארבע שנים, וכשאנחנו נבין שיש גבול לכוח שלנו. חייבים להגיע לפשרה ולהפסיק את כל מה שקורה פה במדינה". עוד ביטן אמר כי אם האופוזיציה לא תפנה לנתניהו בדרישה למתן את המהפכה המשפטית - "אנחנו, הח"כים בתוך הליכוד נתערב ונגיע לפשרה. הפשרה טובה גם למדינה, גם לכלכלה וגם לליכוד".

מעון ראש הממשלה הזמני ברחוב עזה
מעון ראש הממשלה הזמני ברחוב עזה, ירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באשר לדרישת ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה, למימון הוצאות שני מעונות רה"מ, וכיסוי ההוצאות בבתיהם הפרטיים שברחוב עזה בירושלים ובקיסריה, בסך שווי של מיליוני שקלים, טען ביטן: "הביקורת פה אינה מוצדקת. הוא לא יכול להתגורר בבלפור שנמצא בשיפוצים. דירת שני החדרים שהייתה ללפיד בירושלים אינה מתאימה לו".