הליכוד: נעתור לבג"ץ כדי לעיין בגיליונות הספירה של כל הקלפיות

עם תום ספירת הקולות הודיעו במפלגה כי ידרשו להורות לוועדת הבחירות המרכזית לאפשר להם לבחון את כל נקודות ההצבעה באופן מיידי "על מנת לתקן שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן"

שוטרים שומרים על הסדר בקלפיות ברחבי הארץ
שוטרים שומרים על הסדר בקלפיות ברחבי הארץ | צילום: דוברות משטרה

בחירות 2020: כיממה אחרי השלמת ספירת 100% מהקולות, הודיעו הבוקר (שישי) בליכוד כי "בכוונתם לעתור לבג״ץ על מנת להורות לועדת הבחירות המרכזית לכנסת, לאפשר את זכות העיון בכל גליונות הספירה של כל הקלפיות בארץ". הסיבה, לטענת המפלגה, "על מנת לתקן שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן".

עוד נמסר: "הליכוד רואה בחומרה רבה את הסחבת המכוונת בהעברת הפרוטוקולים וגיליונות הספירה של הקלפיות. חרף פניות חוזרות ונשנות אנו נענים בשלל תירוצים הזויים ובלתי מתקבלים על הדעת. העיון בגליונות הספירה של כל הקלפיות ותיקון השגיאות חייבים להיעשות עוד בטרם יפורסמו ברשומות תוצאות הבחירות".

אתמול פרסמה ועדת הבחירות המרכזית את התוצאות הלא-רשמיות של הבחירות לכנסת ה-23. זאת, לאחר ספירת כלל הקולות למעט שש קלפיות שבהן עלה חשש לפגיעה בטוהר הבחירות. הוועדה ממשיכה לבצע הליכי בדיקה ובקרה, וייתכן כי יחולו שינויים בתוצאות האמת - שיפורסמו בעשרה במארס ויוגשו לנשיא המדינה.

חגיגות במטה הליכוד
''סחבת מכוונת''. החגיגות במטה הליכוד עם פרסום תוצאות המדגמים | צילום: חדשות 13
מהתוצאות עולה כי הליכוד מקבלת 36 מנדטים, כחול לבן עם 33 מנדטים, הרשימה המשותפת - 15 מנדטים, וש"ס עם 9 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ, יהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 מנדטים כל אחת, וימינה - 6 מנדטים. גוש הימין עומד על 58 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל - 55. כאמור, תהליכי הבדיקה של הוועדה צפויים להימשך, ועשויים להשפיע על תוצאות האמת.

שיעור ההצבעה עמד על 71.46%, לאחר ש-4,612,007 מימשו את זכות ההצבעה. מספר הקולות הכשרים עומד על 4,586,954.

כבר לאחר פרסום התוצאות, מפלגת הליכוד פנתה לוועדה בבקשה לעיין בכל הפרוטוקולים והגיליונות של הקלפיות במטרה לאמת שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן בכל הקלפיות. "הליכוד מצפה שעד שמסמכים אלו לא ימסרו לו כדין ולא ימוצו הליכי העיון ותיקון שגיאות בהקלדת התוצאות - ועדת הבחירות תימנע מפרסום התוצאות", נמסר.