נתניהו סבור: יהיה צורך לבדוק אם גילויי הסרבנות עודדו את חמאס

ראש הממשלה סבור כי יהיה צורך לבחון את "הקשר בין גילויי סרבנות למהלכים ולמוטיבציה של סינוואר". "אחים לנשק" תקפו: "שוב תוקע סכין בגב הלוחמים". גנץ: "התחמקות מאחריות והטלת רפש בעת מלחמה הם פגיעה במדינה". נתניהו מיהר להבהיר: "חמאס פתח במלחמה כי הוא רוצה להרוג את כולנו, ולא בגלל ויכוח בתוכנו"

זמן צפייה: 02:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו סבור כי יהיה צורך לבחון את הקשר בין גילויי סרבנות למהלכים ולמוטיבציה של סינוואר אחרי המלחמה. כך פורסם לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 13. ראש הממשלה טוען שלאורך הדרך הוא התעקש שברגע האמת לא תהיה סרבנות, והוא עדיין סבור שהוא לא קיבל ממערכת הביטחון התרעה למלחמה. גורם מדיני רם דרג אמר כי ביום שאחרי המלחמה הוא לא רואה מצב שלישראל לא תהיה עליונות ביטחונית בעזה. לא ברור עדיין האם זה יהיה במודל כמו מה שקורה ביהודה ושומרון – אבל ישראל תמשיך לנהל ביטחונית את הרצועה. כך לדבריו.

הגורם המדיני התייחס גם למגעים מול סעודיה, שהיו במגמת התקדמות דרמטית רגע לפני שהחלה המלחמה: "בישראל ובסעודיה יושבים אנשים נבונים. ניתן יהיה להמשיך את התהליך שהתחיל מול הסעודים ביום שאחרי המלחמה, וזאת בתנאי שננצח".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על עתידו הפוליטי של ראש הממשלה אמר גורם מדיני: "ראש הממשלה עוסק רק בדבר אחד – ניהול המלחמה". בתשובה על שאלת חדשות 13 בנוגע לסוגיית האשמה והאחריות - השיב: "שהציבור יתעסק בזה, ראש הממשלה לא מתכוון להתעסק בזה עכשיו".

בתנועת "אחים לנשק" תקפו את דברי נתניהו: "שוב תוקע סכין בגב הלוחמים בזמן מלחמה. כל העם - צבא (למעט הבנים שלך) ורק אתה ממשיך בלקרוע את העם. לא תצליח".

שר הביטחון יואב גלנט ערך הערב תדריך מבצעי לטייסי קרב לפני תקיפות בעזה - ועקץ את נתניהו: "אתם הגאווה שלנו, עיני העם כולו נשואות אליכם. אני מסתכל עליכם ורואה את רוח הלחימה, הנחישות ורוח ההתנדבות. כל טייס בסדיר ובמילואים שממריא מבין את המטרה. בדיוק ובנחישות אתם מאפשרים להמשיך להתקדם ולהעמיק את ההישגים. ההתייצבות המהירה של כולכם מראה כי אתם מבינים מה מוטל על כתפינו. מתחילת המלחמה אתם מוכיחים מקצועיות ומחויבות, כוחות היבשה בוטחים בכם, כך גם אני, כך כל עם ישראל״.