גורם במשרד האוצר נגד סמוטריץ': "לא כך מתנהל תקציב מדינה"

לאחר הביקורת על החלטו של שר האוצר למנוע העברת 200 מיליון שקלים לרשויות מקומיות במגזר הערבי, גורם במשרד האוצר אמר לחדשות 13: "אבל מרגע שנתנו הבטחה - הצד השני בנה על הכסף. אנחנו שוברים את הראש איך ניתן למנוע משבר"

זמן צפייה: 05:11

גורמים במשרד האוצר מתחו ביקורת על החלטתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקפיא מיליוני שקלים לרשויות מקומיות במגזר הערבי - כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13. "לא כך מתנהל תקציב מדינה, אנחנו שוברים את הראש איך ניתן למנוע משבר ביישובי המיעוטים", נאמר מטעם הגורם.

שר האוצר עורר ביקורת רבה היום כאשר פורסמה החלטתו למנוע העברת מימון של 200 מיליוני שקלים למכינות קדם אקדמיות של האוניברסיטה העברית במזרח ירושלים, שנכלל כבר בתוכנית החומש שנועדה להשקיע בחברה הערבית ולקדם צעירים ערבים.

בתוך כך, חוץ מ-200 מיליון השקלים למכינות במזרח ירושלים, ישנם עוד 200 מיליון שהוקפאו לרשויות מקומיות במגזר הערבי - ואלה כבר אושרו במסגרת תקציב המדינה 2023. מדובר בסעיף תקציבי שמתבטל רטרואקטיבית בגלל שינוי בסדרי עדיפויות של שר אוצר תוך כדי שנת הכספים עצמה - מהלך חריג לכל הדעות.

סטודנטים באוניברסיטה העברית
סטודנטים באוניברסיטה העברית

גורמים בסביבתו של שר הבריאות משה ארבל הזהירו היום מהמהלך ובנוסף, גורמים במשרד האוצר אמרו לחדשות 13 כי ישנו חש מגירעון עתק שימנע את סגירת תקציביהם המאוזנים של רשויות המקומיות הללו ויובל אותן למשבר כלכלי חמור.

הגורם אמר כי "אפשר להתווכח אם נכון מראש להעביר מענקים לרשויות הערביות, זה לא תמיד יעיל, אבל מרגע שנתנו הבטחה - הצד השני בנה על הכסף. עכשיו נזכרים שכולם מושחתים שם? מישהו בדק אם בעיריות חרדיות כל שקל מנוצל רק לשם שמים? לא כך מתנהל תקציב מדינה, אנחנו שוברים את הראש איך ניתן למנוע משבר ביישובי המיעוטים".

יש לציין כי כלל ראשי מערכת הביטחון, בהם ראש השב"כ רונן בר, ראש המל"ל צחי הנגבי וראש עיריית ירושלים משה לאון אמרו לסמוטריץ' כי אין עדויות לבעייתיות במכינות של האוניברסיטה ואין סיבה למנוע את העברת הכסף. אין שום עדות מאף גורם מקצועי במערכת הביטחון שהכספים מעודדים טרור.