"השרה גמליאל נדבקה בקורונה כשהפרה את ההנחיות ביום כיפור"

לפי דיווח ב"הארץ", השרה להגנת הסביבה שמתגוררת בת"א נסעה למשפחת בעלה בטבריה, ביקרה בבית כנסת, ושם לקתה בנגיף. "ניסתה להטעות את משרד הבריאות בזמן החקירה האפידימיולוגית"

זמן צפייה: 00:38

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל שמתגוררת בתל אביב, נסעה ביום כיפור למשפחת בעלה בטבריה, בניגוד להגבלות הסגר, ושם נדבקה בקורונה - כך פרסם היום (שני) עיתון "הארץ". עוד דווח כי גמליאל אף ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית של משרד הבריאות, וטענה כי נדבקה בנגיף מהנהג שלה.

התנועה לאיכות השלטון קראה לשרה גמליאל להתפטר מתפקידה לאלתר. "בזמן שמצופה מהציבור לציית להנחיות הנוקשות, לא ייתכן שנבחרת ציבור תצפצף עליהן. חקירה אפידימיולוגית היא לא פריבילגיה. היא חובה של כל אזרח שנדבק בנגיף", נכתב בהודעת התנועה. "לשקר ביודעין בחקירה כזו, לכאורה – זו פגיעה חמורה ביותר בשלום הציבור. זו פגיעה בלתי נתפסת בבריאות הציבור. נבחרת ציבור שרומסת ברגל גסה את שלטון החוק, מפרה את ההנחיות ומעמידה את הציבור בסכנת נפשות – אין לה מקום ליד ההגה, לא בשגרה ובטח שלא בחירום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח בארה"ב: טראמפ ידע שנדבק בקורונה – והסתיר את המידע

תחת הגבלות הסגר: ברכת הכהנים המסורתית התקיימה בכותל המערבי

הפרת ההנחיות במגזר החרדי: עימותים אלימים בבני ברק ובירושלים

גילה גמליאל
גילה גמליאל | צילום: רפי קוץ

גמליאל היא לא הפוליטיקאית הראשונה שהפרה את הנחיות הקורונה - סגן השר מאיר פרוש תועד בחודש שעבר רוקד בחתונה של חסידות ויז'ניץ, שהתקיימה בצפיפות רבה בתוך אולם סגור, כאשר רבים מהם כלל לא עטו מסכות. "הייתי שם רק כמה דקות", אמר פרוש בתגובה, אבל, נשאלת השאלה - מה עם דוגמה אישית? מה עם אמינות ואחריות?

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח בביתו את בתו בליל הסדר בניגוד להנחיות - והתנצל. לעומתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגם בנו הגיע אליו בערב החג בניגוד להנחיות טען שאבנר גר קרוב אליו. היו עוד: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן חגג את ליל הסדר עם בנו ומשפחתו שאינם גרים איתו, שר החינוך יואב גלנט אירח בשביעי של פסח את בתו, ושר הבריאות יולי אדלשטיין עשה מסיבה עם עשרות אורחים לרעייתו שעות אחדות לפני שההגבלות נכנסו לתוקף.

שרת התחבורה מירי רגב חנכה מחלף עם עשרות מוזמנים בניגוד להנחיות הממשלה שהיא חברה בה, וכמוה - גם שר הבינוי והשיכון לשעבר יעקב ליצמן, שעל פי העדויות התפלל בביתו של חסיד גור ולא בשטח פתוח, גם זאת - בניגוד להנחיות. היה גם את הפטור מבידוד שהעניק המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו למיליארדר טדי שגיא.