בדרך להסכמה על מועמדת בוועדה? לפיד וגנץ "יעבדו בתיאום"

על רקע המחלוקות באופוזיציה על זהות המועמדת מטעמה בוועדה למינוי שופטים, נפגשו יו"ר יש עתיד ויו"ר המחנה הממלכתי: "סיכמו להמשיך ולפעול ביחד ובתיאום". מוקדם יותר נפגש גנץ עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי

לפיד וגנץ
לפיד וגנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נפגשו היום (רביעי) וסיכמו להמשיך ולפעול ביחד ובתיאום בסוגיית הוועדה למינוי שופטים. מוקדם יותר נפגש גנץ עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי. פגישתם של גנץ ולפיד באה על רקע המחלוקת בין הצדדים, בנוגע לזהות הנציגה בוועדה למינוי שופטים.

שלשום תקפה סיעת המחנה הממלכתי את לפיד על כך שבחר בח"כ קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, והבוקר השתתף יו"ר המפלגה גנץ בכנס אלי הורביץ לכלכלה ולחברה, והתייחס לנושא: "בכוונתי לקבל החלטה אם להעמיד מועמד מטעם המחנה הממלכתי, או לתמוך במועמדות של אחת המתמודדות שכבר הכריזו בהמשך הדרך". גנץ הוסיף: "התנהגות אחרת מבחינתי תהיה בבחינת חוסר אחריות לאומי ואני לא מתכוון לטעות בעניין הזה".

עוד אמר גנץ: "נכון לעכשיו יש מספר מועמדות מצוינות לתפקיד. הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאנחנו מעמידים מטעם האופוזיציה את המועמד או המועמדת שיהיו בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר, בדגש על מצב סכנה שבו עלול להיות יותר ממועמד אחד לאופוזיציה".

לפיד וגנץ
ראש האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כאמור, לפיד ספג ביקורת ממפלגתו של גנץ, שם נטען כי "לפיד מנסה לרתום את הסוסים לפני העגלה, ומסכן את המהלך הגדול שעבדנו עליו בבית הנשיא. לפי הסיכום שהתגבש, הקואליציה תעמיד מועמד אחד בלבד ותקיים את הבחירות במועדן ב-14 ביוני. יו"ר הכנסת טרם הכריז על מועד הבחירות והמועד האחרון להגשת מועמדות כפי שנדרש בכדי להבטיח את הסיכומים, אבל ללפיד היה חשוב 'לגנוב סוסים' ולהכריז על מועמדת מטעמו ללא תיאום עם שאר חברי האופוזיציה".

"כל זאת כשקיום הבחירות ב-14 ביוני טרם הובטח. זה גול עצמי מפואר למאמצים שאנו משקיעים במשך שבועות ופרס לקואליציה. ממליצים לו ולכולנו, לרכז את המאמצים בעת הזו בדבר החשוב - לדאוג שיקבע המועד, ולוודא שהקואליציה מעמידה מועמד אחד מטעמה כפי שסוכם, כך שנציגות האופוזיציה תובטח".

יו"ר מפלגת יש עתיד עמד מאחורי החלטתו ואמר כי האופוזיציה "לא יכולה שוב להרוס לעצמה. קורא לחברי באופוזיציה לא לפצל את הקולות ולהתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים. לא יעלה על הדעת שניתן ללוין ורוטמן מתנה כזו ונפצל את ההצבעה".