ברקע הסכם הגרעין: לפיד יזמין את נתניהו לפגישת עדכון

לתפיסתו של ראש הממשלה, ראש האופוזיציה מתבטא בנושא הגרעין האיראני למרות שאיננו נמצא בתמונת המודיעין העדכנית, ולכן הוא מעוניין להיפגש איתו ולעדכן אותו בנושא

זמן צפייה: 00:30

ברקע הסכם הגרעין שמתקרב לחתימה בין איראן לבין ארצות הברית והמעצמות, ראש הממשלה יאיר לפיד יזמין בשבוע הבא את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לפגישת עדכון בנושא, כך פורסם הערב (שישי) ב"שישי עם אילה חסון".

לתפיסתו של ראש הממשלה לפיד, נתניהו מתבטא בנושא הגרעין האיראני וההסכם, למרות שאיננו נמצא בתמונת המודיעין העדכנית, ולכן הוא מעוניין להיפגש איתו ולעדכן אותו בנושא. בינתיים בישראל מנסים לרכך את המסר מול ארצות הברית, אחרי המתקפה החריפה של ראש המוסד דדי ברנע נגד הסכם הגרעין, ובמשתמע נגד האמריקנים.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר לפיד בהצגת הרפורמה בנמלי הים
בנימין נתניהו ויאיר לפיד | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב היה נתניהו עסוק בענייני הבחירות המתקרבות, והזמין את ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ איתמר בן גביר לפגישה משולשת בביתו בקיסריה. מהפגישה יצא עשן לבן, ובסופה הודיעו ראשי מפלגות "הציונות הדתית" ו"עוצמה יהודית" על ריצה משותפת בבחירות. לפי הסיכום, סמוטריץ' יוצב במקום הראשון ברשימה, ובמקום השני יוצב בן גביר, שיקבל גם את מקומות 5, 7, 9 ו-10.

"ח"כ סמוטריץ' ובן גביר בירכו על ההסכם שיסייע לניצחון המחנה הלאומי ויביא ממשלה לאומית יציבה לישראל", נמסר בהודעה משותפת של שתי המפלגות. נתניהו מסר: "אחדות היא צו השעה כדי להבטיח את ניצחון המחנה הלאומי והקמת ממשלה לאומית יציבה ל-4 השנים הקרובות".

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
ח''כ בצלאל סמוטריץ' וח''כ איתמר בן גביר, ארכיון

ח"כ סמוטריץ' מסר: "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. שמח לבשר לכם שיחד עם חברי איתמר בן גביר הגענו להסכמה על ריצה משותפת בבחירות למען נצחון מחנה הימין בעזרת השם. נמשיך לפעול לחיבורים נוספים. יחד נעשה ונצליח".

ח"כ בן גביר מסר: "בעזרת השם בכנסת הקרובה יכהנו לפחות חמישה בן גבירים. הבאנו מתנה לעם ישראל. ערב ראש חודש אלול הבאנו מתנה לעם ישראל, בעזרת השם בכנסת הקרובה יכהנו לפחות חמישה בן גבירים. נפעל להקמת ממשלה לאומית, ממשלת ימין מלא מלא, יציבה וחזקה לישראל.

מיד לאחר החתימה התראיין בן גביר בתוכנית "אלמוג בשישי" ואמר: "זו בשורה טובה לעם ישראל ולמחנה הימין. ביקשנו שוויוניות וקיבלנו, מחצית מהעשירייה יהיו של עוצמה יהודית. כמובן שרציתי עוד דברים אבל גם בצלאל רצה עוד דברים והגענו לעמק השווה. אני ויתרתי על הריצ'רץ' ובצלאל ויתר וקיבל את זה שהרשימה תהיה שוויונית".