רוטציה, שר בכמה משרדים - וכהונה במקביל: משחק הכסאות בממשלה

רה"מ הנכנס נתניהו מינה 30 שרים ב-31 משרדים. רוטציות ויצירת משרדים חדשים אינם המצאה חדשה של הממשלה הזו, אבל היא אם בעבר הם נועדו להשליט יציבות בקואליציה מרובת מפלגות קטנות - הפעם זה לא הסיפור. הפעם רצו ג'ובים - וקיבלו ג'ובים

זמן צפייה: 01:47

מצעד חברי הכנסת של הליכוד אל ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו נמשך היום (חמישי) עד הרגע האחרון, כאשר חלקם יצאו מרוצים וחלקם מאוכזבים. יחד עם השותפות הקואליציוניות יחזיקו כולם ב-31 משרדי ממשלה, פעמים ברוטציה, לפעמים במקביל, לפעמים חצי חצי.

משחק הכסאות של הממשלה החדשה מעולם לא היה מבלבל יותר: נתניהו מינה 30 שרים ב-31 משרדים. חמישה שרים הוצבו במשרדים שיש בהם כבר שרים - בביטחון, בחינוך, ברווחה, ושניים במשרד ראש הממשלה. שישה שרים יחליפו משרדים באמצע הקדנציה כחלק מהסכם רוטציה. במשרד החוץ זה לא יהיה באמצע הקדנציה, אלא אחרי שנה ואז שוב אחרי שנתיים.

השרים במשרדים החשובים ביותר - האוצר, החינוך, הבריאות והפנים - ישמשו כשרים גם במשרדים אחרים במקביל. נכון לעכשיו שבעה נוספים מונו לסגני שרים שתפקידם הוא סמלי בלבד. יתכן שמספר הסגנים עוד יגדל. משרדי הביטחון, החוץ, החינוך והתרבות והספורט, פוצלו ופוזרו בצורה כזו שתייצר שיתוק במקרה הרע ובלגן במקרה הרע יותר.

ממשלת נתניהו השישית
ממשלת נתניהו השישית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אריה דרעי מחזיק גם בבריאות וגם בפנים (עם רוטציה באוצר) משרדים שספק אם ראוי שינוהלו במקביל, וגם כמשנה לראש הממשלה, בעוד שחברי מפלגתו האחרים קיבלו תפקידי שרים במשרדים או - האבסורד הגדול מכולם - יהיו שני שרי רווחה שגם יתחלפו באמצע הקדנציה. ביניהם, לא עם משרדים אחרים. אירוני שמפגן האגו היקר הזה קורה דווקא במשרד שנדרש לטפל בעניים ובחלשים ביותר.

שר השיכון גולדקנופף הוא גם שר במשרד ראש הממשלה. למה? באילו סמכויות הוא יחזיק במשרד הזה? ומה יהיה בסמכותה של גלית דיסטל אטבריאן? גם היא שרה במשרד. רוטציות ויצירת משרדים חדשים אינם המצאה חדשה של הממשלה הזו, אבל היא אם בעבר הם נועדו להשליט יציבות בקואליציה מרובת מפלגות קטנות - הפעם זה לא הסיפור. הפעם רצו ג'ובים - וקיבלו ג'ובים.