פרסום ראשון: מהם תרחישי האימה שהוצגו לקבינט?

הקבינט כונס אמש לישיבה שבסופה הוחלט על פניית פרסה חדה ועל הסרת גלאי המתכות מהר הבית. אך מה היה הרקע להחלטה ומהם "תחרישי האימה" שהוצגו לחברי הקבינט בדיון?

האם צריך היה להציב את הגלאים? (flash90, יונתן סינדל)

הבוקר (שלישי) הסירה המשטרה את גלאי המתכות שהוצבו בכניסה להר הבית, החלטה שעוררה סערה ציבורית. בסקר שערכו עבור חדשות 2 מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר "מדגם" בשיתוף אייפאנל, בדקנו מה הציבור חושב על ההתנהלות סביב הנושא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כשנשאלו האם היה נכון להציב מלכתחילה את גלאי המתכות בהר הבית, ענו 68% מהנשאלים כי היה מדובר בהחלטה נכונה, לעומת 23% שענו כי מדובר היה בהחלטה שגויה ו-9% להם לא הייתה דעה בנושא.

על השאלה האם ההחלטה להסיר את הגלאים בסופו של דבר נתפסת כהתקפלות של ישראל, ענו 77% מהנשאלים כי הם סבורים שאכן מדובר בהתקפלות, לעומת 17% בלבד שסבורים כי לא מדובר בהתקפלות.

מה חושב הציבור על הגלאים?
מה חושב הציבור על הגלאים?
האם הסרת הגלאים היא התקפלות?
האם הסרת הגלאים היא התקפלות?

ומה חשב הציבור על תפקודו של ראש הממשלה נתניהו סביב הנושא? 23% סבורים כי תפקודו היה טוב, לעומת 67% מהנשאלים שענו כי תפקודו של נתניהו לא היה טוב, ו-10% שענו כי אינם יודעים.

מה חושב הציבור על התנהלות רה''מ?
מה חושב הציבור על התנהלות רה''מ?

"תרחישי האימים" שהוצגו לקבינט

אתמול לדיון בקבינט הגיעו צה"ל והשב"כ עם התרחישים הביטחוניים האפשריים, לא רק אם לא יפרוקו הגלאים, אלא אם לא תפורקנה גם המצלמות, ושרים בכירים אף טוענים כי מעולם לא נתקלו ב"תחרישי אימים כאלה".

''תרחישי האימים''
''תרחישי האימים''

תרחיש ראשון שהוצג בקבינט הוא האפשרות כי תפרוץ אינתיפאדה חדשה. תרחיש שני הוא התנזים של פת"ח יחזור לפעולה, במיוחד באזור חברון, 14 שנה אחרי שהוא הניח את נשקו. תרחיש נוסף שהוצג לחברי הקבינט הוא שהשארתם של הגלאים והמצלמות בהר הבית יפריע למאבק מול חיזבאללה בצפון, כי הדבר ייקח משאבים מצה"ל. תרחיש רביעי שהוצג הוא האפשרות לאיחוד חריג של העולם המוסלמי כולו, מאירן ועד טורקיה, עולם המפולג בדרך כלל.