המכשול העיקרי של הממשלה הוסר: התקציב לשנת 2022 אושר סופית

מליאת הכנסת אישרה את תקציב המדינה ברוב של 49 ח"כים שתמכו מול 56 שהתנגדו. תקציב המדינה לשנת 2021 יעמוד על 432 מיליארד ו-452 מיליארד שקלים לשנת 2022. בנט: "החזרנו את ישראל למסלול"

זמן צפייה: 02:16

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שישי) ברוב של 59 חברי כנסת את תקציב המדינה לשנת 2022, בעוד ש-56 ח"כים הצביעו נגדו. כאמור, תקציב המדינה הדו-שנתי שאושר יעמוד על 432 מיליארד שקלים לשנת 2021 ו-452 מיליארד שקלים בשנת 2022. ראש הממשלה נפתלי בנט בירך: "החזרנו את ישראל למסלול".

במסגרת תקציב המדינה שאושר הלילה, תקציב החינוך לשנת 2022 יעמוד על כ-70 מיליארד שקלים, תקציב הבריאות יעמוד על כ-45 מיליארד שקלים, תקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-60 מיליארד שקלים ותקציב פיתוח התחבורה יעמוד על כ-36 מיליארד שקלים. כמו כן, תקציב משרד הרווחה והרשות לזכויות לניצולי שואה יעמוד בשנת 2022 על כ-15 מיליארד שקל ותקציב מערך ההשכלה הגבוהה יעמוד על כ-12 מיליארד שקלים.

נפתלי בנט יאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד | צילום: צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

כמה חברי כנסת מהקואליציה בירכו בטוויטר על העברת התקציב: "לקחנו אחריות. קיימנו את ההבטחה. העברנו את תקציב 22-21 עבור המדינה ואזרחי ישראל", כתב שר החוץ יאיר לפיד, "בשעה טובה ומוצלחת ובתום חודשים של עבודה מאומצת, השלמנו ביחד את המשימה והבאנו תקציב חברתי ואחראי לכל אזרחי המדינה", כתב שר האוצר אביגדור ליברמן.

גם יו"ר רע"ם מנסור עבאס בירך על אישור התקציב הדו-שנתי וכתב: "פעם ראשונה שמפלגה ערבית לוקחת חלק מרכזי בהעברת התקציב ובהקמת הקואלציה. זהו צעד חשוב בתהליך ההשתלבות הפוליטית, ומימוש הזכות לשותפות אזרחית, ולקיחת אחריות קולקטיבית, לטובת כל האזרחים ערבים ויהודים".

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, אמר בתום ההצבעות על התקציב: "צר לי שהאופוזיציה לא קיבלה את המעמד וההכרעה הדמוקרטית של הבית הזה. אני מאחל למדינה בהצלחה וכמובן לממשלה הזו. אחרי כל המאבקים והשעות עשינו היום דבר גדול, סוף סוף יש למדינה תקציב. מקווה שנצא מכאן גם ליחסים אחרים במשכן הזה, הגיע הזמן שננהל פה שיח מכבד".

בנוסף, גם מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער בירכה על אישור התקציב: "הבטחנו בבחירות להוציא את ישראל מהפלונטר הפוליטי וקיימנו. התחייבנו להחליף את השלטון - ובצענו. הבטחנו להביא שורה של בשורות חברתיות - ועשינו זאת. החזרנו את היציבות והממלכתיות לישראל".

מנגד, ביהדות תהורה תקפו את אישור התקציב ומסרו כי "קואליציית הזדון אישרה ברוב דחוק תקציב רע ואכזרי, ללא חמלה וללא כל בשורה בשום תחום, חוץ מלחתולים, לרפורמים וארגונים קיצוניים.מדובר בממשלה אטומה ששר האוצר שלה מתגאה בשחצנות בחלשים ובעניים, תוך העלאת מיסים וגזירות קשות. התקציב הדורסני הוא מפגע כלכלי שיביא לעליית מחירים ויפגע קשות במעוטי היכולת, במשפחות ברוכות הילדים, בנשות האברכים, בעולם התורה ובמסורת ישראל".

20211103205914 Noam1165
מליאת הכנסת במהלך דיוני התקציב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ

אמש, במהלך ההצבעה על אישור התקציב, האופוזיציה הצליחה להפיל סעיף תקציבי אחד במסגרת פרק החינוך בתקציב המדינה לשנת 2022, כאשר 59 תמכו ו-59 התנגדו ובשל השוויון, הסעיף לא עבר. הסעיף נפל בשל הצבעה לא נכונה של חברת הכנסת אמילי מואטי מהעבודה. בקואליציה החליטו בעקבות זאת לחזור לוועדת הכספים על מנת לאשר את הסעיף מחדש - מה שיעכב את התהליך בארבע שעות.

כזכור, שלשום אישרה מליאת הכנסת את תקציב המדינה לשנת 2021 ברוב של 61 חברי כנסת שתמכו, כאשר מדובר בתקציב המדינה הראשון מזה שלוש שנים. במקביל, אושר גם חוק ההסדרים לשנים 2022-2021 סופית במליאה. החוק כולל בין היתר את התוכנית להעלאת גיל הפרישה לנשים מגיל 62 לגיל 65 על פני 11 שנים, אגרת הגודש שאמורה להיכנס לתוקף בשנת 2025 וכן רפורמת הייבוא שנועדה להקל ברגולציה על ייבוא מוצרי צריכה לישראל וכן הרפורמה בכשרות שתפתח את שוק הכשרות לתחרות מלאה בעוד כשנה.