מתחילים להצביע על התקציב: "יש מי שרוצה בתוהו ובוהו"

במליאת הכנסת מתחילים הערב להצביע על תקציב המדינה וחוק ההסדרים. רה"מ בנט תקף את נתניהו: "יש קמפיין מופרע של דה לגיטימציה". נתניהו הגיב בחזרה: "כל המחירים עולים חוץ מהמנדטים של בנט"

זמן צפייה: 06:21

בתום מרתון נאומים של 30 שעות, ראש הממשלה נפתלי בנט עלה הערב (רביעי) לנאום מול מליאת הכנסת. לפני בנט נאמו שר האוצר אביגדור ליברמן, שר החוץ יאיר לפיד, ואחריו עלו ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ויו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר.

בנט תקף את קמפיין האופוזיציה לקראת הדיונים ואמר: "יש מי שרוצה מדינה בתוהו ובוהו תמידי. יש קמפיין מופרע של דה לגיטימציה ופייק. אין מה לחפש היגיון. זה ביבי, זה אתה. זה המודל העסקי שלך ביבי. כל המטרה שלך היא לפלג. בשביל לפלג צריך לשקר שמדינת ישראל מממנת את חמאס, אז אומרים - וזה שקר".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2111031918' autoplay='0' credit='' desc='נאום בנט המלא' poster='' kid='1_mz5a134k' duration='112']

"הגענו לרגע החשוב ביותר מאז הוקמה הממשלה", פתח ראש הממשלה את נאומו. "זו שעה חשובה ליציבות המדינה ולחיים הכלכליים שלה. אחרי 3 שנים וחצי של בלגן, ניהול כושל ושיתוק מערכות – שנים שבהן המדינה הייתה כלי במשחק אישי, שנים של 4 מערכות בחירות אחת אחר השנייה עם מבוי סתום, הקשבנו לקול אזרחי ישראל. הקשבנו – וקיבלנו החלטה: הקמנו ממשלה בישראל".

נתניהו בנאומו התייחס לרפורמות שנכללות בתקציב ואמר: "בראש חודש כסלו. באנו חושך לגרש. במקום לברך על הניסים, אנחנו מדברים על המסים וגזירות קשות. בניגוד לשכבות החלשות, מי כן מרוויח מהתקציב הזה? העשירים. הם ימשיכו לצרוך כלים חד פעמיים ושתייה קלה כי המס הזה לא מזיז להם. זה אחוז קטן מההכנסות שלהם. דווקא לעשירים דאגתם במיוחד".

20211103202551 Noam1025
נתניהו בנאומו במליאה | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"להם דאגתם ולחיילים שלנו לא דאגתם. השלכתם אותם הצידה. וגם כאן, הפרתם עוד הבטחה ברורה של בנט שאמר: 'אנחנו נעלה את השכר של החיילים שלנו. מגיע להם שכר נורמלי'. בעוד שאנחנו העלינו את שכר החיילים בחמישים אחוז, לא העליתם אותו אפילו בשקל אחד. כל המחירים עולים חוץ מהמנדטים של בנט".

ראש האופוזיציה התייחס גם לנסיעת בנט לוועידת האקלים והוסיף: "בנט לקח לוועידת האקלים את המשלחת השנייה בגודלה בעולם אחרי ארצות הברית. במשלחת הזאת היו לבנט יותר מלווים ממצביעים. ובשביל מה? בשביל בנט חולצה אפורה. הוא מצטלם במסדרון עם מנהיגים שבכלל לא סופרים אותו".

בנימין נתניהו
נתניהו במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראשון עלה לבמה שר האוצר ואמר מייד כי הוא מוותר על הנאום. "הממשלה קמה לפני 143 ימים. אני אזכיר כי תחזיות הצמיחה היו 5.1 אחוזים וההערכות לגבי הגירעון היו 6.8 אחוזים. נכון להיום, אנחנו בצמיחה של 7.1 אחוזים וגירעון קרוב ל-5 אחוזים. זה לא קרה מעצמו. זה קרה בגלל שלוש החלטות דרמטיות שקיבלה הממשלה הזו".

נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"הסיבה היחידה שלא עבר כאן תקציב זה רק בגלל דבר אחד: בגלל אינטרס אישי של איש אחד שהיה מוכן להקריב את כל כלכלת ישראל בשביל האינטרסים האישיים שלו. בן אדם היה מוכן לעשות רוטציה עם בני גנץ, עם בנט, עם גדעון סער. הוא רק לא מוכן לוותר על המקום שלו לאף אחד בתוך הליכוד. לו נתניהו היה זז הצידה - הליכוד היה מקים ממשלה".

ליברמן התייחס גם לתחקיר חדשות 13 שחשף את קשריו של בכיר ברע"ם עם בכיר חמאס וכן שנציגי משרד האוצר הגיעו למשרדי העמותה שלו. "אכן שני אנשים מאגף התקציבים הגיעו לכפר קאסם כדי לדבר עם מנסור עבאס. אבל מי היה ראש הממשלה אז? בנימין נתניהו היה. שר האוצר דאז היה ישראל כ"ץ".

אביגדור ליברמן שר האוצר
ליברמן לפני תחילת ההצבעות | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"הלילה המדינה כבר לא בממתינה", אמר שר החוץ לפיד. "היא חוזרת למקום הנכון שלה, המקום שבו היא עובדת בשביל האזרחים. הפוליטיקה מתעסקת כל היום במה ששונה בינינו ואנשים שלא שונים ושונאים. הם רוצים שמישהו יעזור להם".

"התקציב הזה הוא ניצחון משותף. אני מברך את שר האוצר ליברמן שהלך על הדבר הנכון. אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת השרים ואת חברי הכנסת בעיקר בגלל היכולת לשבת ולדבר על ההבדלים בינינו ולהגיע להסכמות".

יאיר לפיד יעקב מרגי
לפיד ומרגי במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת