גורם שנכח בישיבת התקציב: "הייתה שם הפקרות, עפו מיליארדים"

משרד האוצר טרם פרסם את ספר התקציב, כפי שהיה נהוג עד כה, וגורם שנכח בישיבת הממשלה על התקציב סיפר לחדשות 13: "אף אחד לא מבין אם התקציב שאושר בכלל מתכנס לתוך המסגרת". במשרד הבריאות טוענים כי לא ידוע מה התקציב שאושר למשרד. "הליך ההצבעה חסר תקדים"

זמן צפייה: 04:34

במשרד האוצר לא יפיצו גם היום (ראשון) את ספר התקציב המעודכן בעקבות החלטת הממשלה - בניגוד לנהוג. גורם שנכח בישיבה סיפר לחדשות 13 על התנהלות חריגה: "הייתה שם הפקרות, עפו מיליארדים מצד לצד בשעה שלפני ההצבעה".

"אף אחד לא מבין אם התקציב שאושר בכלל מתכנס לתוך המסגרת שאושרה או שנוצרה חריגה", אמר הגורם. מדובר בתהליך חריג מאוד יחסית לשנים קודמות. כמו כן, מסתמן קיצוץ רוחבי של לפחות 3% בתקציבי המשרדים, לא ברור אם יחול על כולם או עם החרגות.

בתוך כך, במשרד הבריאות כלל לא יודעים לומר מה גובה התקציב הכולל שאושר למשרד. גורם שהיה בישיבה אמר שהליך ההצבעה היה "חסר תקדים ושהצביעו בלי לדעת על מה ועל איזה סכומים". ההערכות הן שההבטחות ששר הבריאות לשעבר דרעי הבטיח לפיהן תתקבל תוספת של 5 מילארד שקלים למערכת הבריאות לא יתמששו, וכן עוד הבטחות שנוגעות למיטות ושיפור תשתיות. ככל הנראה הסכום יהיה נמוך ב-3 מילארד שקלים לפחות. ישנו כעס במערכת הבריאות שתלתה תקוות גדולות בהבטחות הללו.

בנוסף, ובצל היחלשותו של השקל, שבוע המסחר בבורסה נפתח בירידות שערים וירידות בכל מניות הבנקים וחברות הביטוח. ת"א 35 נחלש ב-1.6%, ת"א 125 ב-1.9% וחברות הפיננסיים ב-2.25%. בתוך כך, אמש ה"פייננשל טיימס", אחד העיתונים החשובים בעולם הזהיר בניתוח עצמאי מפני נזק כלכלי בישראל: "הכלכלה לא מסוגלת לעמוד בזעזוע בעקרון הפרדת הרשויות, ועלולה להיקלע לקושי ממשי בהבטחת התנאים למשקיעים זרים".