דחיית הגשת התקציב אושרה בקריאה טרומית: "בחירות – טירוף הדעת"

חברי הכנסת אישרו את הצעת החוק שהגישה סיעת דרך ארץ. ח"כ האוזר: "המכה שתחטוף ישראל בבחירות היא בלתי נסבלת - אם לא נתעשת מייד נמצא את עצמנו דוהרים לסחרור פוליטי וכלכלי"

זמן צפייה: 06:02

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לדחיית הגשת התקציב במאה ימים נוספים, שהגישה סיעת דרך ארץ בניסיון לפתור את המשבר בקואליציה ולמנוע הליכה לבחירות.

"בחירות זה טירוף הדעת, אנחנו במו ידינו עלולים לקדם נגיף חוסר יציבות שיאיים על מדינת ישראל", אמר ח"כ צבי האוזר. "אם לא נתעשת מייד נמצא את עצמנו דוהרים לסחרור פוליטי וכלכלי ברקע משבר שמדינת ישראל לא חוותה מעולם".

"מי שמתנגד להצעת החוק הזו מתנגד לתת סיכוי לפשרה שצריכה לקום בין חלקי האופוזיציה", המשיך האוזר. "הוא בעד בחירות בתג מחיר של חמישה מילארד שקלים, הוא בעד שנאת חינם, קיטוב ופילוג, אני לא אתן לדבר הזה לקרות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ההורים צפו בתיעוד מ"גן הזוועות": "יושבים כאילו הם בבית סוהר"

ליאת בן ארי זומנה לחקירה בעירייה בשל חשד לחריגות בנייה

בעקבות תקלה: טיל צה"ל נפל באמצע קיבוץ בעוטף; אין נפגעים

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

אתמול, כאמור, כחול לבן הודיעה שלא תשתתף בהצבעה על הצעת החוק של יש עתיד לפסילת נאשם בפלילים מלהרכיב ממשלה, ברקע איומי הליכוד בהליכה לבחירות אם יעשו כן. "עמדתנו העקרונית בנושא לא השתנתה ולא תשתנה, אך בעת הזו, מדובר אך ורק בניסיון לערער את יציבותה של המערכת הפוליטית כולה", נמסר מכחול לבן.

"בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה, אנו בוחרים לעשות הכל כדי למנוע בחירות שיביאו אסון כלכלי על המשק ויקרעו לגזרים את החברה הישראלית. כחול לבן מפצירה בכל סיעות הבית, ובראשן הליכוד, להתעשת ולפעול יחד לטובת אזרחי המדינה, שלא רוצים ולא צריכים עוד טלטלה פוליטית על חשבונים" לשון ההודעה. "הגיעה העת לאשר תקציב ארוך טווח, שייתן לציבור ודאות כלכלית שהוא עבורו כאוויר לנשימה. כל מי שינהג אחרת, ההיסטוריה תשפוט אותו כמי שפעל למען עצמו ונגד הציבור הישראלי".

צבי האוזר
צבי האוזר | צילום: חדשות 13

קודם לכן, נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס בתום פגישה עם שר התקשורת יועז הנדל (דרך ארץ) לאפשרות של פיזור הכנסת והליכה לבחירות נוספות. "לא אכביר באזהרות שידועות לך היטב, רק אומר לך, כאזרח בין אזרחים - זו אינה אפשרות", אמר ריבלין. "לא ייתכן שנמשיך ונעסוק באפשרות הזו, כאילו היתה תרחיש הגיוני, בעוד שאנו סופרים את מתינו. אם לשם תקחו אותנו, אתם, הדרג הנבחר, מכל מפלגה שהיא, אם תובילו אותנו אל נקודת השפל המבהילה הזו, תכו את המדינה במכה קשה, מכאיבה ובלתי נסלחת. השמרו לכם מפניה, השמרו היטב".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למחלוקת על התקציב בבסיס חיל האוויר בחצור. "אני לא עוסק באולטימטומים. אני חושב שצריך להעביר תקציב מיד, גם לצרכים של הביטחון וגם לצרכים של המדינה", אמר נתניהו. "אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים, כל הלימוד המשלים, כל המתנ"סים, כל תוכנית הילה, צהרונים, כל הדברים שהמשפחות מצפות להם - אנחנו לא יכולים להעביר את זה אם נחכה לתקציב דו-שנתי בעוד כמה חודשים. אנחנו צריכים את זה עכשיו. לעומת זאת, אם מעבירים תקציב עכשיו לכמה חודשים פתרנו את הבעיה הזאת והולכים אחר כך לתקציב של 2021 בלב שקט וגם בנפש חפצה".