בעקבות תחקיר "המקור": אחים לנשק מאיימים לתבוע את היועץ של רגב

ארגון המחאה שלח לעופר מלכה מכתב התראה לפני תביעה, בעקבות ההתבטאויות שנחשפו בתחקיר "המקור", בהן תכתובת שלו עם מקורבי השרה, בה טען: "אחים לנשק של חמאס. הם הסיבה הברורה והמיידית לטבח". בארגון כינו את דבריו "הסתה פרועה, שקרית וחסרת כל מוסר שאין לה כל שחר" - ודרשו התנצלות ופיצוי כספי על סך 200 אלף שקלים

עופר מלכה
עופר מלכה | צילום: דוברות משרד התחבורה

ארגון המחאה "אחים לנשק" שלח היום (רביעי) מכתב התראה לפני תביעה לעופר מלכה, לשעבר מנכ"ל משרד התחבורה - ומקורב לשרת התחבורה מירי רגב. זאת, בעקבות חלקו השני של תחקיר "המקור", בו נחשפו התבטאויות מסיתות, לכאורה, שכתב מלכה כנגד הארגון.

בין היתר, צוין במכתב כי מלכה כתב בקבוצת הווטסאפ המשותפת של השרה ומקורביה: "לא לחינם אחים לנשק מופיעים עם מדים באולפנים, זו הפיכה צבאית"; קרא לשאר היועצים: "תזמו דיון דחוף בממשלה, שהמשטרה, שב"כ והמוסד יסבירו מה הנזק מהפעילות הזו. מאיפה המימון, מי עומד מאחורי, ואז תחליטו איך מטפלים"; וב-7 באוקטובר כתב בקבוצה: "אחים לנשק של חמאס. הם הסיבה הברורה והמיידית לטבח שקרה היום".

תנועת "אחים לנשק | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
עימותים בבני ברק
מחאת המילואימניקים | צילום: פלאש 90

במכתב שנשלח מטעם הארגון כינו את דבריו של מלכה "הסתה פרועה, שקרית וחסרת כל מוסר שאין לה כל שחר", ותקפו: "אתה מנצל לרעה את מעמדך ואת קרבתך לשרת התחבורה - ומבקש לזרוע שנאה, ריב ומדון במסגרת תאוריית קונספירציה בזויה ושקרית, ובאמצעותה להשפיע ולהניע חברה בקבינט הביטחוני לפעול נגד מרשינו - תוך דריסת כל ערך מוסר בסיסי".

על כן, בארגון דורשים ממלכה לפרסם התנצלות, תוך 24 שעות, ולהצהיר: "במסגרת התכתבות שלי עם גב' מירי רגב עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, התבטאתי מספר פעמים נגד 'אחים לנשק' ופעיליה. אני חוזר בי מהדברים שאמרתי ומדגיש כי אין בהם כל אמת, ומתנצל בפני 'אחים לנשק' ובפני כל פעיליה".

עוד דורשים בארגון פיצוי כספי על-סך 200 אלף שקלים, תוך 14 ימים, "וזאת על-מנת לחסוך בהליכים משפטיים מיותרים". לפי הארגון, "הסכום ייתרם ע"י 'אחים לנשק' לטובת שיקומה של הקהילה בקיבוץ בארי בעקבות האסון שפקד אותה".