גנץ: מציע ל"גורמים מדיניים" לא להיכנס להיסטריה משיקול פוליטי

ברקע ההודעה החריגה בשבת מטעם גורם מדיני, שלפיה ישראל תכנס לרפיח - בין אם תהיה הפוגה או לא - אמר חבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ, כי הוא "מציע ל'גורמים מדיניים' לא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים". ח"כ גפני גינה את גנץ בלבד: "הוציא הודעה בשבת שאין בה פיקוח נפש. חוסר אחריות"

נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע"מ / אבשלום ששוני, פלאש 90

ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקה, ואחרי שגורם מדיני פרסם הבוקר (שבת) הודעה שלפיה ישראל תכנס לרפיח - בין אם תהיה הפוגה או לא - אמר השר בני גנץ כי הוא "מציע ל'גורמים מדיניים' להמתין לעדכונים רשמיים - ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים". גנץ הוסיף: "טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל - יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה. עד אז - אני מציע לנהוג בקור רוח".

חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) גינה את הודעתו של גנץ, שיצאה בשבת, ומסר כי "אין בה פיקוח נפש, והיא הייתה יכולה להידחות למוצאי שבת. זה חוסר אחריות של שר בממשלה וחבר הקבינט". עם זאת, גפני לא גינה את הודעות "הגורם המדיני", שיצאה גם היא לפני צאת השבת.

ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפני | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס

כאמור, הבוקר אמר אותו גורם מדיני כי "ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים להפסקת המלחמה כחלק מעסקה. צה"ל ייכנס לרפיח". לדבריו, "בניגוד לפרסומים, ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם לשחרור חטופינו. כפי שהחליט הדרג המדיני, צה"ל ייכנס לרפיח וישמיד את גדודי  חמאס הנותרים בה - בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופינו, ובין אם לאו".