נתניהו מגיב לאבי מעוז: "לא תהיה שום פגיעה בקהילת הלהט"ב"

ראש הממשלה המיועד התייחס בשיחות סגורות לדבריו של יו"ר מפלגת נעם, שאמר כי יבחן את ביטול מצעד הגאווה, והדגיש כי המצעד לא ייפגע וכי לא תהיה פגיעה בסטטוס קוו הקשור בקהילה הגאה

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר בשיחות סגורות כי לא תהיה פגיעה במצעדי הגאווה או בסטטוס קוו הקשור בקהילת הלהט"ב, כך נודע היום (שישי) לחדשות 13. דבריו של נתניהו מגיעים בתגובה לדבריו של יו"ר נועם אבי מעוז, מס' 11 ברשימת הציונות הדתית, אשר אמר אתמול בריאיון לגלי צה"ל כי מפלגתו תבחן את ביטול מצעד הגאווה.

החשש בקהילה הגאה משינויים צפויים במעמדם בעקבות תוצאות הבחירות הורגש אתמול, לאחר שפורסמו התוצאות הסופיות בבחירות לכנסת ה-25 והתברר כי הקואליציה הימנית-דתית בראשות נתניהו מונה 64 מנדטים. "הממשלה עוד לא התחלפה וכבר מתעסקים בלרמוס כל מה שהקהילה השיגה", אמרו אתמול חברי הקהילה הגאה לחדשות 13.

מצעד הגאווה בתל אביב. ארכיון
מצעד הגאווה בתל אביב (ארכיון) | צילום: גיא יחיאלי

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "כל ניסיון לפגיעה בזכויות להט״ב או במרקם החיים שלנו - בחקיקה, בתקציבים, בנהלים ובמדיניות שלטונית - יענה בתגובה ציבורית רחבה. ראש הממשלה הנבחר נתניהו, הכרזת ערב הבחירות 'אהיה ראש הממשלה של כולם' ולכן חובת ההוכחה היא עליך. את ההתייחסות לאיומים מצד שותפיך הקואליציוניים לפגיעה ב'סטטוס קוו' של הקהילה הגאה אנו מצפים ומצפות שתעשה בפומבי ולא כהדלפה מתוך שיחות סגורות".

בהכנת הידיעה השתתפה נריה קראוס