סמוטריץ': זכויות הלהט"ב לא מעניינות היום את רוב אזרחי ישראל

בניגוד לעמדת בנט, בכיר מפלגת ימינה הבהיר שלא יתמוך במתן זכויות אזרחיות לקהילה הגאה. לטענתו, מה שמעניין כעת את התושבים הוא "מיליון המובטלים ובעלי העסקים שלא יודעים מה יהיה מחר"

זמן צפייה: 10:20

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר הערב (שני) בריאיון לחדשות 13, כי על אף תמיכתו של ראש מפלגתו, נפתלי בנט, במתן זכויות אזרחיות לקהילת הלהט"ב, הוא ימשיך להתנגד לכך. לדבריו, "אני דוגל במדינה יהודית גם בפן המעשי. יש ביני לבין בנט הבדלים וסוגיות מסוג זה, אבל אנחנו מתמקדים במכנה המשותף, ובמה שמטריד את אזרחי ישראל. עם כל הכבוד לסוגיית הלהט"ב זה לא מעניין היום את אזרחי ישראל, אלא מיליון מובטלים ובעלי עסקים עצמאים שלא יודעים מה יהיה עם העסק שלהם מחר".

כמו כן, סמוטריץ' התייחס לסקר חדשות 13, לפיו ימיה יכולה להרכיב ממשלה ללא ראש הממשלה בנימין נתניהו וללא החרדים. על כך אמר חבר הכנסת ממפלגת ימינה כי "אנחנו לא עסוקים בלהרכיב ממשלות לפני שהיה בחירות. בגלל זה אנחנו נהנים מאמון ציבורי כל כך גדול, כי בזמן שכולם עסוקים אך ורק בפוליטיקה, אנחנו לא שם. כולם כבר נמצאים עמוק בתוך מערכת בחירות. אין לי מכנה משותף עם לפיד וליברמן. אי אפשר לתקן איתם את מערכת המשפט ולהחיל ריבונות על יהודה ושומרון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרים יידרשו להכריע בקבינט: החזרת בתיה"ס – או פתיחת החנויות

בדרך לנורמליזציה? טראמפ: אסיר את סודאן מרשימת הטרור

גנץ תוקף: "ממשלה בראשות נתניהו – לא מתפקדת"

בצלאל סמוטריץ' | צילום: חדשות 13

"שמעתי את נתניהו אומר שאנחנו צריכים לבחור אם אנחנו ימין או שמאל, אני בעיקר יכול לגחך על זה", המשיך סמוטריץ'. "ביום רביעי אני אעלה שוב את ההצעה שלי לוועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת כשלי מערכת המשפט ונראה אם הוא רק מדבר וגם יודע לעשות. אנחנו לא משנים את העמדות הערכיות שלנו בגלל מנדטים או סקר, לא פקידים ינהלו את הדמוקרטיה הישראלית ויחליטו מי יהיה ראש הממשלה".

לאחר הריאיון נמסר מטעם האגודה למען הלהט"ב: "בנט, כל עוד השותפות עם להט"בופובים נמשכת, אתה לא משכנע אף אחד. תמיכה בקהילה הגאה לא נגמרת במילים יפות. היא רק תתחיל כשתשים סוף לשותפות עם מי שקורא להחזיר אותנו לארון, כשתקדם פתרונות ממשיים למצוקות שלנו, וכשתוכיח שליבך ופיך שווים".