גנץ: "נגבה כל צעד נכון נגד הקורונה - ללא כל שיקול פוליטי"

יו"ר כחול לבן התייחס למשבר שנוצר עקב התפרצות הנגיף, הדגיש כי הוא מגבה את הוראות משרד הבריאות והצעדים שהממשלה נקטה בהם והוסיף: "צריכים להימצא בהיערכות מוגברת, אך אין לפעול בהיסטריה"

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (חמישי) למשבר הקורונה בחשבון הפייסבוק שלו וכתב כי "כחול לבן בראשותי תגבה כל צעד נכון, ללא כל שיקול פוליטי בזמן המורכב והרגיש הזה. אני וחבריי בכחול לבן, נגבה כל מהלך בכדי שמדינת ישראל תוכל להתמודד עם המשבר ולצאת ממנו כמה שיותר מהר, תוך הצלת חיי אדם וצמצום הנזק לאזרחי ישראל ולכלכלה הישראלית".

"כדי שנוכל להתמודד עם המשבר הזה, מדינת ישראל צריכה לגייס את כל האמצעים והכלים שברשותה", כתב, "חייבים להפעיל את הגופים שיש להם את הכלים הטובים ביותר לעשות זאת. אני מלא הערכה למשרד הבריאות ולצוות בהובלת מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב. בעת הזו, אנחנו חייבים להשתמש גם ביכולות הארגוניות של משרד הביטחון וצה"ל".

לכתבות נוספות בנושא >>

מספר חולי הקורונה בארץ עלה ל-100; בית מעצר בי-ם הושם בבידוד

דרעי: חייבים להקים ממשלת חירום לאומית בגלל הקורונה

נתניהו: נקציב 10 מיליארד ש"ח כדי לייצב את המשק מנזקי הנגיף

חיטוי אוטובוסים למניעת התפשטות נגיף הקורונה
חיטוי אוטובוסים למניעת התפשטות נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

"הגיעה העת להפעיל את רשות החירום הלאומית, פיקוד העורף וחיל הרפואה", המשיך. "חייבים להיות מוכנים להפעיל את כל היכולות, האמצעים הלוגיסטיים והמערכים שבנויים להתמודד עם מצבי חירום רחבים ומתמשכים. יש להיערך לאפשרות שנצטרך לשנע באופן לאומי מוצרים וציוד, לבנות מתקני בידוד ובתי חולים ולהפעיל מוקדי הסברה והדרכה. אנחנו צריכים להימצא כעת בהיערכות מוגברת ומסודרת, אך אסור לפעול בהיסטריה לאומית. כחול לבן בראשותי תגבה כל צעד נכון, ללא כל שיקול פוליטי בזמן המורכב והרגיש הזה".

כזכור, אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי בשל התפשטות הקורונה, יוגבלו התכנסויות במקומות סגורים עד 100 איש. לדברי נתניהו, לפי שעה לא יבוטלו הלימודים בבתי הספר, אך נשקלת האפשרות להקפיא את הלימודים באוניברסיטאות.

עוד מסר נתניהו כי בימים הבאים הממשלה תודיע על החרגת אירועים ספציפיים מנוהל זה, אירועים חשובים שעל אף שיכילו קהל של למעלה מ-100 איש - יוענק להם אישור להתקיים. בתוך כך, מספר חולי הקורונה הפעילים עומד על 91 בני אדם. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי התחבורה הציבורית תמשיך לפעול כרגיל לפי שעה.