בנט הציג את תוכנית הבחירות: "פינוי-בינוי למערכות המדינה"
רה"מ לשעבר הציג את תוכנית "הסכם חדש" - תוכנית הבחירות של מפלגת "ביחד" - וחשף את תוכניותיו לטיפול בסוגיות הבוערות. "כדי לתקן את ישראל תוכניות רגילות לא יספיקו. הממשלה האחרונה החריבה רבות ממערכות מדינה, אותן כבר אי אפשר לתקן - הן זקוקות לפירוק והרכבה"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הציג היום (שלישי) את תוכנית "הסכם חדש" - תוכנית הבחירות של מפלגת "ביחד", המתייחסת לכלל הסוגיות שעל הפרק. "ההסכם בין המדינה לאזרחים הופר", מסר בנט, "הממשלה האחרונה החריבה רבות ממערכות מדינה, אותן כבר אי אפשר לתקן - הן זקוקות לפירוק והרכבה. כדי לתקן את ישראל תוכניות רגילות לא יספיקו. צריך הסכם חדש, ממש פינוי-בינוי למערכות המדינה, שיחזיר את ישראל להיות בטוחה ומצליחה. אנחנו יודעים בדיוק איך לעשות את זה, ולהחזיר לעם ישראל את התקווה".
"הממשלה הבאה צריכה להיות ממשלה מכוננת. ממשלה בן־גוריונית", הוסיף, ".בשנתיים האחרונות עשיתי משהו שאין עוד פוליטיקאי שעשה אי פעם: בנינו צוות וישבנו עם אנשי המקצוע הטובים בישראל כדי לבנות תוכניות לתיקון שורש של הבעיות הכי עמוקות במדינה. ההוראה שנתתי להם: איך הייתם בונים מהיסוד מדינה מעולה?".

על הסוגיות הביטחוניות אמר בנט: "בהסכם החדש, נחזיר את הביטחון ונעבור מסבבים - להכרעה. פנימית - נגייס עוד 20,000 חיילים שכל כך חסרים לצה"ל על מנת לנצח. צבאית - מדיניות של אפס הכלה. לא רחפן. לא רקטה. ובטח לא בניין כח. מדינית - נסיים את הבידוד. ניזום בריתות אזוריות. נעצב את גורל האזור. ותודעתית - נעיף את שרי הטיקטוק שעושים לנו נזק ונקים גוף הסברה לאומי, כמו שיש לנו את המצוינות של 8200, תהיה פה 8300, שתיתן פייט לקטאר, לאיראן ולשונאי ישראל בעולם".
על סוגיית הביטחון האישי הוא אמר: "נפסיק להתייחס לפשיעה המאורגנת כעוד בעיה פלילית. פרוטקשן, ירי ברחובות, השתלטות על אזורים שלמים - זה טרור, ואיום על הביטחון הלאומי, ואכריז עליהם רשמית כאיום בטחוני לאומי ולא רק פלילי. אני אכנס את הקבינט הבטחוני בראשותי - עם רמטכ"ל, ראש שב"כ וכל זרועות האכיפה. נפעל בשיטת אל קאפונה. התחלנו בזה בממשלה בראשותי, בהצלחה גדולה, ובקרוב נמשיך את העבודה ונעשה את זה מהר יותר וחזק יותר".

על נושא החינוך אמר בנט: "בהסכם החדש, הילדים שלנו יקבלו חינוך ציבורי ברמה של בית ספר פרטי. היום, על כל ילד המדינה מוציאה כ50 אלף שקלים בממוצע. זאת עלות של בית ספר פרטי, בלי איכות של בית ספר פרטי. תיקונים קלים למשרד החינוך לא יספיקו - חייבים לסגור את הישן עם שכבות הבירוקרטיה, ולפתוח מחדש. נסגור את משרד החינוך של 1948, ונפתח משרד חינוך של 2026. נחתוך את הבירוקרטיה, נסגור מנגנונים מיותרים, ונעביר את הכסף לילדים, לכיתות ולמורים".
על שילוב החרדים: "בהסכם החדש, נפרק את המדינה בתוך מדינה החרדית, ונבנה כאן מדינה יהודית אחת, דמוקרטית, משגשגת, וחזקה. תראו - ביחס של המדינה לציבור החרדי, אנחנו במסלול של התאבדות בהילוך איטי. לאורך שנים קמה לנו מתחת לאף מדינה חרדית עצמאית ואנטי ציונית - במימון המדינה. זה דבר מטורף. 50 שנה מדברים על זה, ואנחנו יודעים איך עושים את זה. פשוט מאוד - משהו שאף פעם לא ניסו כאן: סוגרים את הברז לחינוך שפוגע במדינה, ומעניקים חלופה מעולה".
על הכלכלה: "אנחנו נצא למלחמת חורמה לפירוק קרטלי המזון. חברה סינית בשם ברייט פוד קנתה את תנובה והנחיתה על ההנהלה הישראלית הוראה - תעלו מחירים, תסחטו כמה שאפשר עד שהציבור יזעק, וגם אז תמשיכו לסחוט. גורמים זרים חדרו לשוק המזון, והם מצליחים - כי אין תחרות. אנחנו נפרק אותם, ונוריד מחירים. למה זה לא קרה עד עכשיו? מפני שיש פה דורות של פוליטיקאים שבונים על הג'וב הבא - אז אין להם את האומץ להיכנס בקרטלים ובמונופולים. אני לא תלוי באף אחד. אני עובד אך ורק אצל עם ישראל. אז אני אומר מפה לבעלים הסינים של תנובה, לשופרסל, ליונילבר, דיפלומט, ולכל השאר: ביום הראשון שלי בתפקיד - נגמרה החגיגה"


